شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



هادی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از نمودهای هویت بخشی شهروندان هر شهر مکان‌ها و بناهای تاریخی آن شهر هستند و اگر این مکان‌ها به‌نوعی با مشاهیر و مفاخر آن شهر گره‌خورده باشد، این هویت بخشی را تسهیل و افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: هویت تاریخی و فرهنگی یکی از مؤلفه‌های مهم اجتماعی است که مدیریت شهری هر شهری به‌عنوان یکی از سیاست‌ها و کارکردهای مثبت سعی در ارتقای این مؤلفه در شهروندان دارد، و اگر این مؤلفه در شهروندان ارتقا پیدا کند، به‌غیراز ارتقای حس تعلق شهری شهروندان بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد تصریح کرد: این مجموعه تاریخی یکی از مکان‌های هویت‌بخش شهر اصفهان است زیرا در این مکان مشاهیر و بزرگان زیادی در تمام دوره‌های تاریخی به خاک سپرده‌شده‌اند و پرداختن به این شخصیت‌ها و بزرگان می‌تواند نقش به سزایی در ارتقای هویت تاریخی و فرهنگی شهروندان داشته باشد.

وی گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد بر این اساس در طول سال برنامه‌ها و رویدادهای متنوعی را برای آشنایی شهروندان با این مفاخر و بزرگان انجام داده است که یکی از محوری‌ترین اقدامات رویدادی تحت عنوان «عصردلگشا» است این رویداد که از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با رویکرد ترویج تخت فولاد گردی و آشنایی بامشاهیروشخصیت های مدفون در تخت فولاد وعناصرگردشگری در شهر شروع‌شده است میزبان زائران و گردشگران این پهنه معنوی و تاریخی است.

نظری اضافه کرد: رویداد عصردلگشا امسال با استقبال گروه‌های مختلف مردمی، خانواده‌ها و دانشجویان و گروه‌های دانش‌آموزی قرارگرفته است. با توجه به ذائقه و سلیقه مخاطب مسیرهای متنوع برای عصر دلگشا در نظر گرفته‌شده است که شرکت‌کنندگان با انتخاب مسیر از حضور کارشناسان و خدمات گردشگری تخت فولاد بهره‌مندمی شوند.

وی گفت: شهروندان علاقه‌مند به شرکت در تورهای عمومی تخت فولاد گردی می‌توانند پنجشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۶:۳۰ جهت بهره‌مندی از لذت گردش در این سرزمین مقدس و هیجان‌انگیز می‌توانند در تکیه بابارکن الدین تخت فولاد حضور پیدا کنند. در صورت تمایل گروه‌های مردمی برای شرکت دررویدادتخت فولادگردی جهت ثبت‌نام و رزرو می‌توانندباشماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.