جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


سید محمدصادق سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان توسعه فعالیت‌های قرآنی شاخص در شهر اصفهان است به همین خاطر مرکزی تحت عنوان «مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه» ذیل این معاونت فعالیت دارد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه تدبر در قرآن کریم و اینکه این دوره از شورای شهر اصفهان توجه‌ای ویژه‌ای به مباحث و فعالیت‌های قرآنی در شهر اصفهان دارند این مرکز فعالیت‌های خود را بر برگزاری رویدادها، دوره‌های تخصصی در حوزه قرآن و نهج‌البلاغه گذاشته است و خوشبختانه توانسته فعالیت‌های قرآنی شاخصی در شهر اصفهان برای عموم شهروندان ارائه دهد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: عمده فعالیت‌های مرکز فقط در بعد شهر اصفهان نیست بلکه سعی شده است در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی استفاده شود که یکی از این برنامه‌ها با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۲ برگزاری محفل بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «هم‌قسم» است.

وی ادامه داد: این برنامه از هفتم تا یازدهم فروردین‌ماه با حضور پنج قاری مطرح کشوری و بین‌المللی همچون حامد شاکر نژاد، سید جواد حسینی، اسامه کربلایی، احمد یوسف الازهری و مسعود نیک دست نیا برگزار می‌شود.همچنین در این برنامه از قرا نوجوان و گروه‌های تواشی و همخوانی و مناجات خوانی بهره‌گیری می‌شود.

سجادزاده بابیان اینکه قرائت قاریان و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز هر شب از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد تلقی می‌شود، گفت: این برنامه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۳۰ هر شب در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان اجرایی می‌شود.

برگزاری ۳ رویداد قرآنی «هم‌آوا»، «هم‌نشین»، «هم‌قسم» در ماه مبارک رمضان

برگزاری برنامه «هم‌آوا» در مساجد تاریخی اصفهان

وی بابیان اینکه «هم‌آوا» یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت در نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان است، گفت: این برنامه در چند مسجد تاریخی اصفهان برای اولین بار در حال اجرا است که در مقاطع زمانی و بافاصله ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای یک جز از قرآن توسط یک نوجوان زیر گنبد یکی از مساجد تاریخی تلاوت می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هم‌آوا در مسجد امام خمینی، شیخ لطف‌الله و جامع در حال اجرا است، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضای معنوی هم‌زمان با حضور مسافران و گردشگران است که سنخیتی نیز به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز دارد، ضمن اینکه حالت معنوی آن مکان‌ها به حاضران احیا و القا می‌شود که این برنامه از سوم فروردین‌ماه شروع و تا یازدهم همین ماه ادامه دارد.

برگزاری ۳ رویداد قرآنی «هم‌آوا»، «هم‌نشین»، «هم‌قسم» در ماه مبارک رمضان

برگزاری برنامه «هم‌نشین» در محور چهارباغ

سجادزاده تصریح کرد: مراسم جزخوانی قرآن کریم در نوروز همچون نوروز سال گذشته با عنوان «هم‌نشین» در شهر اصفهان در حال برگزاری است این برنامه در خیابان چهارباغ عباسی و با مشارکت یکی از مؤسسه‌های قرآنی شهر اصفهان، سازمان تبلیغات اسلامی همه‌روزه در ایام ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

وی گفت: امسال نیز برنامه‌های جانبی متعددی را در کنار جزخوانی قرآن کریم در حال برگزاری است که می‌توان به برگزاری محفل قرآنی، برگزاری مسابقه، تواشیح دسته‌جمعی اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.