جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

مرضیه شفاپور در گفت‌وگو با خبر نگار ایمنا، در رابطه با رونمایی دیر هنگام از لباس تیم ملی ایران برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: دیر به فکر افتادن تهیه لباس تیم ملی نشان از عدم برنامه‌ ریزی برای این بخش است و اینکه احتمالاً تمایلی به طراحی برای لباس المپیک از قبل وجود نداشته است.

وی با اشاره به نمادهای به‌کار رفته در لباس بازیکنان افزود: معمولاً نمادها و شاخص‌ها را مجری برگزاری باید طراحی کند و به طراحان بدهد و آن‌ها بر اساس آن الگوها اتود بزنند.

دبیر اسبق کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خصوص نبود نمادهای ملی در لباس تیم ملی المپیک چنین بیان کرد: چون که فراخوانی برای برای طراحان داخلی داده نشد، برای همین از آرمان‌ها و نمادها در لباس به کار گرفته شده نشده است.

شفاپور عنوان کرد: لباس المپیک نقش بسیار زیادی را در نشان دادن فرهنگ هر کشوری دارد و بر این اساس باید یک کمیته متشکل از ورزشکاران، هنرمندان و برندها تشکیل و از یکسال قبل از آغاز این فرایند شروع به کار کنند، همچنین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور باید جلسات متعددی با طراحان داشته باشد و بخش لباس ورزشکاران تیم ملی، استانی و المپیک فعال کند.

وی افزود: باید مافیای لباس ورزشکاران منحل بشود تا فرصت برای دیده شدن سایر برندها هم ایجاد شود.

این فعال حوزه مد و لباس در مورد افرادی که باید لباس تیم ملی را طراحی کنند چنین بیان کرد: باید مانند چند سال قبل در این باره فراخوان داده شود، همچنین کار گروه باید بر اساس آرمان‌ها، نمادها و رنگ ایرانی الگوهایی را به دست طراحان برساند تا الگو برداری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.