یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سید مسعود حسینی امروز- شنبه بیست و سوم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه اهمیت حمل و نقل، یکی از الزامات و ردیف‌هایی که در بودجه شهرداری دیده شده استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر و کشور در جهت تأمین منابع مالی در حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است، اضافه کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان، تیرماه امسال ۱۲ دستگاه اتوبوس به حوزه حمل و نقل شهری اضافه شد.

شهردار همدان با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس هشت میلیارد تومان است و باید با کمک یارانه دولتی فقط می‌توانیم نسبت به نوسازی حوزه حمل و نقل اقدام کنیم، افزود: طبق “بند د تبصره ۵ قانون” بودجه کشور در خصوص استفاده از اوراق مشارکت، شهرداری‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

حسینی اضافه کرد: با پیگیری‌های استاندار و شورای اسلامی شهر همدان، پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی توسط وزیر کشور در جهت تقویت حمل و نقل عمومی شهر همدان مصوب شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن را شهرداری همدان ضمانت کرده و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت ضمانت شده است.

وی افزود: تلاش داریم تا پایان امسال با ارائه تضمین‌های لازم و وثیقه‌های بانک مرکزی در جهت جذب منابع مالی اقدام کنیم.

شهردار همدان با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری همدان ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شده است، افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بازآفرینی سازمان عمران جذب شد، امید می‌رود با جذب این منابع مالی گام‌های مؤثری در راستای توسعه شهر همدان انجام دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.