یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش شهریار نیوز، جلسه هم اندیشی برای حل مشکلات مردم شهرستان شهریار بویژه بحران آب شرب و آب کشاورزی و جلوگیری از خشک شدن باغات و مزارع و امنیت باغات و حل مشکلات تعاونی ها، ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجلاس تعاونی انقلاب شهریار تشکیل شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی نوری امام جمعه محترم شهریار، دکتر حقوردی نماینده محترم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد، معاونین محترم فرمانداری، مهندس باغبانی و دکتر اشجعی، اعضای کارگروه اقتصادی یاران انقلاب، مسئولین تعاونی روستائی انقلاب و شباهنگ شهریار برگزار شد.

پس از قرائت کلام الله مجید، در ابتدا آقای سید ولی اله ترابی بعنوان دبیر مجمع یاران انقلاب و کارگروه اقتصادی و ngo کشاورزان شهرستان شهریار و رئیس هیئت مدیره تعاونی انقلاب، ضمن خیرمقدم‌گویی به مدعوین محترم، گزارش اجمالی از روند فعالیت های این کارگروه در حوزه کشاورزی و موانع زدایی از امور مربوط به کشاورزان و حل بحران آب آشامیدنی آلوده به نیترات و کمبود شدید آب کشاورزی و مشکلات تهدید کننده تعاونی های روستائی و نیز از شرکت در همایش هفته جهاد کشاورزی در سالن آمفی تئاتر وزارت جهاد کشاورزی و دیدار و گفتگو با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تعاون روستائی کشور آقای دکتر نیکبخت و نشست با وزیر جهاد کشاورزی جناب دکتر ساداتی نژاد در دفتر خود وزیر که با همت و پیگیری و اصرار نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر حقوردی تشکیل گردید را ارائه نمود و از حضور امام جمعه محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و معاونین محترم فرمانداری و مسئول امور منابع آب شهریار و اعضای محترم کارگروه اقتصادی یاران انقلاب در این جلسه، تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود تا بتوان با استمرار این جلسات مشکلات مردم بویژه کشاورزان را مرتفع ساخت.

سپس دکتر غلامرضا افشار مسئول کارگروه اقتصادی یاران انقلاب در سومین سال تاسیس این کارگروه در رابطه با  نشست‌های متعدد طی ۳ سال گذشته با دکتر حقوردی نماینده مجلس، دکتر ایزدخواه  و معاون سابق وزیر جهادکشاورزی، مهندس اورنگی و تشکیل قرارگاه اقتصادی برای حل مشکل معیشتی مردم شهرستان و استفاده از ظرفیت های تعاونی انقلاب و شباهنگ سخنان مبسوطی ایراد نمود. وی افزود فرونشست آبهای مخازن زیر زمینی دشت شهریار و ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مردم را تا حد نابودی و ویرانی تهدید می نماید، این درحالیست که منطقه ۲۲ تهران با مشکل بالا آمدن آب تا سطح زمین و ورود به منازل مواجه است و با اینکه قرار بود ۱۸۰ میلیون مترمکعب از پساب فیروز بهرام به شهریار داده شود هیچگونه اقدامی تا کنون صورت نگرفته است. وی اظهار داشت کارگروه اقتصادی در این ۳ سال بیش از یکصد جلسه رسمی و ده ها جلسه شورایی تشکیل داده و با مسئولین شهرستان، استان و کشور نشستهایی را برگزار نموده ولی تاکنون به نتیجه مطلوب دست نیافته است!!! و اظهار امیدواری کرد که تا دیر نشده بتوان معضلات را مرتفع ساخت.

سومین سخنران جلسه مسئول هیئت امنای مجمع یاران انقلاب، مهندس کرمعلی بختیاری فر که در دهه گذشته مدیریت سازمان جهاد‌ کشاورزی استان تهران را به عهده داشت، اظهار نمود یکی از راه های سهل الوصول به آب و پر کردن خلاء های سفره های زیرزمینی، حفر ۳۰ حلقه چاه در منطقه ۲۲ و لوله گذاری برای هدایت آب به دشت شهریار است. وی گفت در این رابطه حتی کشاورزان شهرستان شهریار حاضرند بخش اعظمی از هزینه های هدایت آب به دشت شهریار و سیرآب نمودن باغات و مزارع را بپردازند. سپس هدایت پساب فیروز بهرام به شهریار را پیگیری جدی نمائیم. وی اضافه کرد در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، به دکتر ساداتی نژاد گفتیم علاوه بر معضل آب، نداشتن امنیت در باغات و به سرقت رفتن محصولات و ابزار و تجهیزات کشاورزان و نداشتن ساختمان نگهبانی و نداشتن دیوار برای تامین امنیت، نداشتن استخر برای آبیاری قطره ای و مدیریت آب، از دیگر مشکلاتی است که انگیزه حفظ کاربری کشاورزی و پرداختن به تولید را از کشاورزان گرفته است. آقای بختیاری گفت: جناب وزیر قول داد بزودی از شهریار بازدید نماید و با تلطیف نمودن قوانین و از مجرای قانون این مشکلات را حل و فصل کنیم. بختیاری فر گفت وفق ماده های قانونی دیوار کشی جزء تغییر کاربری محسوب نمی شود و این مشکل باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی مرتفع گردد. وی از مسئولین شهرستان بویژه متولیان امور آب و جهاد کشاورزی خواست جلوی خشک شدن باغات را که در اثر کم آبی از بین می روند را بگیرند! وی از همراهی دائم و حضور مستمر دکتر حقوردی در اکثر جلسات مجمع یاران انقلاب و پیگیری تمام مشکلات سه شهرستان و حوزه مشق قدر دانی نمود.

چهارمین سخنران امام جمعه محترم شهریار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی نوری، ضمن تشکر از مسئولین تعاونی انقلاب و تشکیل دهندگان این جلسه گفت: کشاورزان و سایر مردم دائما در شکایات به تخریب دیوارها و نداشتن امنیت باغات و معضل کمبود جدی آب و سایر مشکلات، به دفتر امام جمعه مراجعه می کنند! ایشان پیشنهاد کردند کارگروه فنی در خصوص حل معضلات مطروحه به ریاست آقای فرماندار و با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر دوستان موثر تشکیل شود و با کمک هم و با پیگیری مستمر در اسرع وقت ممکن، بطور قانونی به راه حل های مناسب برسیم و مشکلات شهرستان شهریار با یک میلیون جمعیت را مرتفع سازیم.

جناب دکتر حقوردی ضمن تشکر و قدردانی از اعضای مجمع یاران انقلاب بویژه کارگروه اقتصادی و تعاونی های انقلاب و شباهنگ، به پیگیری های مستمر و تشکیل جلسات با مسئولین و مکاتبات صورت گرفته برای حل همه مشکلات حوزه نمایندگی در همه زمینه ها اشاره کرد و گفت با اصرار فراوان توانستیم فرمانداری شهرستان شهریار را با یک میلیون جمعیت به فرمانداری ویژه ارتقاء دهیم و سایر ادارات و فرماندهی نیروهای انتظامی نیز به اداره کل و ستاد فرماندهی ویژه ارتقاء یافت. در این رابطه از آقای رئیس جمهور محترم دکتر رئیسی و مسئولین محترم ذیربط در وزارت کشور و استانداری تقدیر نمود . آقای حقوردی مشکل دیگر مردم را ناتمام بودن بیمارستان و به طول انجامیدن این پروژه دانست و گفت ان شاءالله بزودی شاهد راه اندازی آن باشیم. وی اظهار داشت شهریار در بین شاهراه های اصلی واقع شده که همه شهرستانهای اطراف را به تهران و البرز و به سایر استانها وصل می کند و باید جاده ها و بزرگراه های آن بگونه ای باشد که تردد به سهولت انجام گیرد. ایشان نیاز شهرستان های حوزه مشق به مترو را از ضروریات دانست و اضافه نمود اقدامات لازم صورت گرفته است. آقای دکتر حقوردی، لازمه حفظ باغات را از منظر زیست محیطی و تامین اکسیژن تهران حیاتی دانست و کشاورزی را تنها ممر درآمد کشاورزان تشریح نمود و گفت باید مسئولین با دادن مجوزهای لازم در حوزه زیرمجموعه کشاورزی و دامداری و پرورش گل و گیاه و پرورش ماهی و… و چندمنظوره کردن فعالیت های کشاورزی را برای کشاورزان مقرون به صرفه نمایند تا حفظ کاربری باغات و اراضی، توجیه اقتصادی داشته باشد. وی اظهارداشت از وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی و سایر سازمانهای ذیربط خواسته ام به این مهم توجه ویژه نمایند و مخصوصا به هر طریق ممکن مشکل بحران آب آشامیدنی و کشاورزی سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد را مرتفع سازند و در این رابطه در جلسات متعددی شرکت کرده ام و بطور جدی پیگیری می کنم. همچنین ایشان از مرکز استان شدن شهریار خبر داد و از همراهی همه مسئولین کشور و استانداری و سایر مسئولین شهرستان های اطراف قدر دانی نمود.

آقای مهندس باغبانی معاون فرماندار شهریار با تقدیر از اینهمه پیگیری مستمر در چند سال اخیر توسط دوستان حاضر در جلسه، در پاسخ به پیشنهاد امام جمعه محترم شهریار، آمادگی خود را برای مدیریت جلسات توسط فرمانداری اعلام نمود و روز ۲۳/۰۶/۱۴۰۱ را برای برگزاری اولین جلسه در فرمانداری اعلام داشت. با نظر جناب مهندس باغبانی، رسیدگی به مشکلات تعاونی های روستائی شهریار به جلسه ای خاص در فرمانداری موکول گردید.

در پایان تعدای از اعضای جلسه پیرامون دستور جلسه صحبت کردند و اظهار امیدواری نمودند که با همت همه بتوان مشکلات را مرتفع ساخت. جلسه در ساعت ۱۰ صبح به اتمام رسید.

دبیر مجمع و کارگروه اقتصادی یاران و رئیس هیئت مدیره تعاونی انقلاب شهریار

سید ولی اله ترابی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.