جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی امروز_دوشنبه پانزدهم مرداد_ در آئین تجلیل از خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان اطلاع رسانی در نظام سلامت با بیان اینکه خبرنگاران پرچم دار عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه هستند، اظهار کرد: خبرنگاران در افزایش سطح سواد سلامت جامعه، استقرار بهداشت عمومی و نظارت بر آن نقش مؤثری دارند.

وی افزود: استان گیلان حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، که با چالش‌هایی نظیر سالمند بالا، کاهش موالید، کاهش ازدواج و افزایش طلاق مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت یک هزار و ۳۴۳ پزشک، سه هزار و ۷۳۷ پرستار، ۸۵۵ ماما و بالغ بر شش هزار نفر از پیراپزشکان در استان خبر داد و اضافه کرد: حدود ۵۳۰ هیئت علمی با حدود شش هزار دانشجو نیز در این دانشگاه فعالیت دارند.

آشوبی با اشاره به کمبود تخت‌های درمانی در گیلان، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۲۹۶ تخت عادی و ویژه درمانی در استان ایجاد شده است.

وی از طرح توسعه آتی تخت‌های بیمارستانی در گیلان خبر داد و گفت: با بهره برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی سایت لاکان و افزایش تخت در بیمارستان شهید بهشتی انزلی بیش از ۵۰۰ تخت درمانی به گیلان اضافه می‌شود اما استان همچنان با متوسط کشوری فاصله دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در گیلان خبر داد و افزود: موافقت احداث این بیمارستان از مقام عالی وزارت بهداشت گرفته شده و در بودجه نیز دارای ردیف اعتباری است.

آشوبی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است، تصریح کرد: در جهت تحقق این امر مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی را جهت اتمام و افتتاح آن انجام داده است.

وی از جهش‌های انجام شده در نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: کسب اعتبار سه ساله دانشکده پزشکی رشت، موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی رشته «شبیه‌سازی و مصورسازی در علوم پزشکی» در گیلان و تأیید اعتبار سه ساله وزارت بهداشت بر دانشکده دندانپزشکی گیلان و راه‌اندازی ۲ رشته کارشناسی ارشد پرستاری در استان از جمله این اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان به مجهزترین دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی خبر داد و افزود: نصب و راه اندازی نخستین CTآنژیوگرافی و آنژیوگرافی در بیمارستان حشمت، MRI شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود، رازی، نصب و راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور، رادیوتراپی جدید در رازی، رادیولوژی دیجیتال منجیل، نصب و راه اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و بسیاری از موارد دیگر تنها بخشی از این اقدامات بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.