یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

فهیمه اسماعیلی‌والا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه لازم است در مدارس به بحث شادی و نشاط به عنوان یک موضوع اصلی و مهم پرداخته شود، اظهار کرد: توجه به نشاط دانش‌آموزان روی موفقیت تحصیلی آنها در دروس مختلف و آموزش و یادگیری مؤثر است.

وی افزود: در صورتی که اگر به موضوع شادی و نشاط و شادمانی به صورت تخصصی پرداخته شود و در اولویت برنامه‌ریزی آموزشی قرار گیرد، نه تنها شاهد دانش‌آموزان شاد و با نشاط با خلق بالا خواهیم بود، بلکه به دنبال آن سطح موفقیت تحصیلی و کشف استعدادها و خلاقیت نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

این روانشناس و مشاور خانواده گفت: شادی حقیقی و عمیق نه تنها تأثیرات مثبتی بر عملکرد فرد دارد که تأثیرات آن در روح و روان و جسم نیز بسیار واضح است و در اصل تأثیر بر روح و روان و جسم است که باعث موفقیت در عملکرد می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است مدارس به دنبال راهکارهایی برای ایجاد لبخند بر لب دانش‌آموزان و شادی عمیق در روح و جسم آنها باشند، افزایش مشارکت دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه با در نظر گرفتن توانمندی و استعداد و علاقه هر فرد، ایجاد احساس مفید بودن و تأثیرگذار بودن در دانش‌آموزان، ایجاد روحیه مشارکت و تعاون و همکاری از جمله این راهکارها است، همچنین با محور قرار دادن فعالیت‌های پرنشاط می‌توان بین دانش‌آموزان فضایی برای آموزش یک یا چند فن و حرفه در مدرسه ایجاد کرد.

اسماعیلی‌والا خاطرنشان کرد: شاد، پویا و خلاق بودن آموزگاران و ایجاد فضایی سالم برای خندیدن، بازی و شور و هیجان مثبت در مدرسه زمینه‌ساز ایمانی واقعی و امید در دانش‌آموزان خواهد بود.

این روانشناس و مشاور خانواده اضافه کرد: جامعه علمی، زنده و پویا جامعه‌ای است که شاد باشد، هرچه دانش‌آموزان شادتر باشند، ناکامی‌ها را به عنوان تجربه‌ای برای رسیدن به پیروزی می‌دانند، زیرا افراد شاد به آینده امیدوارتر هستند و بیشتر از سایرین برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

وی گفت: نتیجه شادکامی دانش‌آموزان، کاهش بی‌حوصلگی و کسالت در کلاس درس و نیز کاهش امراض جسمی و روحی روانی و به دنبال آن کاهش افت تحصیلی است، مدرسه شاد افزایش فراگیری مؤثر، افزایش خلاقیت و موفقیت تحصیلی و اعتماد به نفس مؤثر را بین دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت.

اسماعیلی‌والا اظهار کرد: وظیفه مدرسه تنها تولید فارغ‌التخصیلان علم و دانش نیست بلکه در کنار تعلیم علم و دانش باید آموزش شوق زندگی و مهارت‌های لازم برای زندگی کردن و چگونه احساس رضایتمندی داشتن را مورد توجه قرار دهد تا دانش‌آموزان موفقی را به جامعه تحویل دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.