یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان اظهار کرد: در این پویش تا امروز حدود ۲۳۰ هزار فرد در مرحله پیش از ابتلاء به فشار خون بالا یا دیابت شناسایی کردیم.

وی افزود: ۸۵ درصد این جمعیت یعنی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر در آستانه ابتلای به فشار خون بالا قرار داشتند و حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله پیش‌دیابت هستند، یعنی خطر ابتلاء به دیابت به آن‌ها بسیار نزدیک شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با بیان اینکه خود مراقبتی و انجام منظم مراقبت‌ها از ابتلاء باید توسط افراد یادشده جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: در طول اجرای این پویش بیش از ۱۶ هزار بیمار محتمل نیز شناسایی شدند.

دیده‌بان تصریح کرد: در این حوزه ۱۱ هزار و ۸۵۶ فرد محتمل ابتلاء به بیماری فشار خون بالا و ۵۱۰۶ فرد محتمل ابتلاء به بیماری دیابت شناسایی شدند که انتظار می‌رود با پیگیری موارد محتمل شناسایی شده در این پویش، تشخیص زودهنگام بیماری و آغاز به موقع درمان بتوان از پیشرفت بیماری در این افراد و عوارضی همچون نارسایی کلیه، بیماری قلبی و عروقی و زخم پای دیابتی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین در مجموع بیش از ۱۴۴ هزار فرد بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون تحت درمان هستند که پیش از آغاز پویش ۸۹ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا و ۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان قزوین تحت مراقبت و درمان بودند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین گفت: با اجرای پویش تعداد ۱۹۶۲ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۳ هزار و ۷۸۲ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند و تحت مراقبت و کنترل قرار گرفتند.

دیده‌بان از اتمام زمان اجرای پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: با این حال طرح غربالگری و شناسایی بیماران در برنامه خطرسنجی قلبی و عروقی در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ادامه دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به یکی از این واحدها در نزدیکی محل سکونت خود، این خدمات را دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.