جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری‌ ایمنا، مهدی چمران صبح امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در یادواره ۲۳۳ شهید مهندس استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و حضرت امام(ره) اظهار کرد: یکی‌از موزه‌هایی که در خارج از مناطق جنگی رقم‌خورد، موزه دفاع مقدس استان اصفهان بود و شاهدیم که امروز به جایگاهی وزین رسیده چرا که استان اصفهان به چنین مراکزی در رابطه با دفاع مقدس نیاز دارد.

وی ادامه داد: آمار شهدای این‌ استان، مایه افتخار مردم استان است که چنین رزمندگانی را به جبهه‌های جنگ روانه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در چنین روزی در سال ۱۳۵۹ شهید چمران تصمیم گرفت تا عازم جبهه شود، بر این‌ اساس‌تصمیم گرفت به خوزستان و اهواز برود چرا که معتقد بود آنجا خطرناک‌ترین نقطه کشور است و رهبر انقلاب نیز بیان کردند که همراه وی می‌روند.

چمران عنوان کرد: وقتی شهید چمران و رهبر انقلاب به خدمت امام(ره) رسیدند، ایشان گفتند کار بسیار خوبی انجام می‌دهید و بروید و در ادامه این روند بود که قرار شد گروهی آماده شود تا همراه آن‌ها بروند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب و شهید چمران، ششم مهر از فرودگاه مهرآباد با حدود ۷۰ نیرو و با سلاح‌های سبک به سمت جبهه رفتند، از سویی شهید چمران نیز نامه‌ای خطاب به امام نوشت تا ارتش امکاناتی را در اختیار قرار دهد چرا که حتی لباس‌ها را نیز از کره خریداری می‌کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: همان روز وارد اهواز شدند و این گروه ۷۰ نفره به دانشگاه جندی‌شاپور وقت رفتند و همان شب شهید چمران گفت به شکار تانک برویم وشب بعد برای اولین بار در مقابل عراقی‌ها ۳ تانک را نابود کردند.

چمران بیان کرد: این حملات هرشب ادامه داشت و شهید چمران معتقد بود نباید اجازه دهیم‌نیروهای صدام یک شب آرامش داشته باشد، از سویی لشکر صدام را قدم به قدم عقب می‌رفتند.

وی با اشاره به مهندسی‌های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی‌از مهندسی‌های دوران دفاع نقدس این بود از نیروی آب استفاده کردیم یعنی کانال‌های آب را روانه دشمن کردیم و نیروهای عراقی در گل فرو می‌رفتند و دشمن برای مقابله با این امر خاکریز ساخت اما در مقابل ما نیز در دل خاکریز مواد منفجره می‌گذاشتیم و از بین می‌رفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در ادامه این مسیر از موشک‌های زیر آبی استفاده می‌کردیم، دشمن روی خاکریزها مسلسل می‌گذاشت و ما نیز موشک‌هایی را بر تخته‌هایی نصب و خاکریزها را می‌شکافتیم.

چمران عنوان کرد: چنین روش‌هایی را ادامه داشت‌و ۱۲۰ کیلومتر را با ستاد جنگ‌های نا منظم بدون تانک و توپخانه حفظ شد و بر این‌اساس با وجود مشکلات، عملیات‌ها انجام می‌شد.

وی گفت: امروزه نیز جنایاتی در سطح جهان در حال رقم خوردن است و امید است باتمام‌ نیروها در مقابل اسرائیل وآمریکای جنایتکار آماده باشیم تا به پیروزی بزرگ برسیم اما نباید ساکت باشیم و برای این امر برنامه‌ریزی‌ها خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.