شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

جواد شاهین فر در گفتگو با ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی جمعیت جوان، آینده پایدار توسط دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: هرچند برای نخستین بار این کنگره علمی در حال برگزاری است، اما میزان استقبال دانشجویان، اساتید، دانشمندان و متخصصان حوزه جمعیت در این کنگره بیش از حد انتظارات بود.

وی با اشاره به شرکت نخبگان ۱۲ کشور از ۳ قاره در این کنگره، گفت: دریافت ۵۲۰ مقاله نشان داد خراسان شمالی پتانسیل انجام اقدامات بزرگ بین المللی را دارد و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه تخصصی خود پیش قدم این امر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به کیفیت بالای مقالات ارسالی، گفت: این شرایط داوری را بسیار سخت کرده بود و به همین علت داوری در ۳ مرحله مجزا انجام شد.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این کنگره از کشورهای ایران، کانادا، اتریش، سوئیس، استرالیا، بحرین، لبنان، ترکیه، ترکمنستان و… هستند و تعدادی نخبگان و متفکرین این حوزه به منظور شرکت در اختتامیه به صورت حضوری و مجازی دعوت شده‌اند و بناست به سخنرانی بپردازند.

شاهین فر از حضور چهره‌های مطرح کشوری و مسئولان سطح یک کشور در این مراسم خبر داد و بیان کرد: مدیرکل دفتر جمعیت و سرشماری مرکز آمار ایران، مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی و فرزندآوری، رئیس انجمن ملی مامایی ایران و رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت از جمله میهمانان داخلی این مراسم هستند.

وی از برگزاری اختتامیه این کنگره در چهار پنل مجزا خبر داد و گفت: مؤلفه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نقش سمن‌ها در پنل اول قرار گرفته و پنل دوم شامل رسانه، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین می‌شود؛ همچنین سیاست‌های جمعیتی و حقوق باروری پنل سوم بوده و رویکردهای نوین در باروری و پیشگیری از سقط چهارمین پنل این کنگره است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین از رسیدن دومین جشنواره هنر در مامایی به بخش برگزاری اختتامیه خبر داد و گفت: در این جشنواره ۸۱۶ اثر در قالب‌های مختلف ارسال شد که از این تعداد ۱۲۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

وی با اشاره به حضور داوران مطرح ملی و استانی برای ارزیابی آثار، افزود: این آثار در چند مرحله داوری شد که هم حوزه‌های هنری را در بر گرفت و هم جنبه‌های علمی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت.

شاهین فر با تاکید بر اینکه نتایج این جشنواره در اختتامیه اعلام خواهد شد، گفت: همزمان از آثار برتر رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به گفته داوران سطح آثار نسبت به دوره قبل ارتقا چشمگیری داشته است، بیان کرد: با نظر داوران ممکن است در برخی از بخش‌ها آثار بیشتری انتخاب شوند.

شاهین فر تصریح کرد: جشنواره هنر در مامایی در پنج پنل مجزا شامل فیلم کوتاه و بلند، شعر، نمایش نامه نویسی و اجرای صحنه، عکس و پوستر و نقاشی، نماهنگ و موشن گرافی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر حضور مسئولان استانی و ملی در اختتامیه جشنواره همچون کارگروه هنر در سلامت منطقه ۹ آمایشی، گفت: مراسم اختتامیه طی روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری در محل مجتمع آفتاب برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.