یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» حضور یافت و پاسخگوی سوالات، مسائل و مشکلات مطرح شد از سوی شهروندان بود.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

اقتضائات محلی باید در قراردادهای پیمانی شهرداری دیده شود

شهروند: در محله بابوکان در منطقه ۲ شهرداری اصفهان ساکن هستیم و هیچ امکانات رفاهی در این محله نداریم، نظافت معابر نیز که جزو بدیهیات است، طبق اطلاعاتی که دریافت کردیم، برای حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت شهرک انصار و این محله فقط سه نیروی خدمات شهری فعالیت می‌کند.

درخواست داریم تعداد نیروهای خدمات شهری را افزایش دهند تا وضعیت پاکیزگی معابر بهتر شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: روال کاری شهرداری و قرارداد با پیمانکار اینگونه است که شهروند نباید گلایه‌مند باشد؛ هر پیمانکاری که با هر منطقه‌ای قرارداد منعقد می‌کند حجم کار، تعهدات و دستگاه ناظر آن مشخص است و با توجه به اینکه شهرداری هزینه نظافت را می‌پردازد، احتمال می‌دهیم کوتاهی از سوی شرکت پیمانکار و معاونت خدمات شهری به‌عنوان ناظر آن محدوده است.

ویژگی فعالیت شهرداری این است که کار آن روی صفحه شهر است و مردم از نزدیک آن را می‌بینند؛ ضمن احترام به تمام گزارش‌ها و ناظران، قضاوت شهروندان برای شهرداری مهم است، زیرا آن‌ها باید احساس کند که شرایط خوب است یا مناسب نیست.

شهرک انصار را مسئولان حوزه خدمات شهری منطقه ۲ بازدید داشته باشند و اگر نقصانی وجود دارد، با تذکر به شرکت پیمانکار مشکل را برطرف کنند.

اقتضائات محلی نیز باید در قراردادهای پیمانی دیده شود و در صورتی که صحرا و زمین بایری در اطراف محله وجود دارد، در قرارداد با پیمانکار، باید متراژ آن را کمتر کنیم و در منطقه، راه حل برای این مشکل داشته باشیم تا شهروندی که وارد شهر می‌شود، شهر تمیز، مرتب و منظمی را ببیند.

محمدرضا طبیبی، مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان: موضوع نظافت شهری در این منطقه توسط یک پیمانکار انجام می‌شود و هفته گذشته نیز با معاون خدمات شهری شهردار جلسه‌ای برگزار کردیم و بازدید دوره‌ای را انجام دادیم که موارد مختلفی همچون نظارت در این بازدید و جلسه بررسی شد.

منطقه ۲ یکی از رتبه‌های برتر در زمینه پاکیزگی معابر است و محله بابوکان نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ البته با توجه به اینکه این محله از هر سه طرف با زمین‌های کشاورزی و بایر محصور شده است، باد موجب ورود زباله‌ها و گرد و خاک می‌شود و بیشتر از سایر معابر شهری تحت معرض کثیف شدن قرار دارد.

معاونت خدمات شهری به‌صورت عالیه روی فعالیت پیمانکاران نظافت شهری مناطق پانزده‌گانه نظارت می‌کند و هر چند ماه یکبار با توجه به بازدیدهای ناظران عالی، رتبه‌بندی پیمانکاران را انجام می‌دهد.

تاکنون موردی در رابطه با پاکیزگی نامناسب معابر محله بابوکان مراجعه‌ای به شهرداری نداشتیم و موارد مطرح شده در سامانه ۱۳۷ را نیز بررسی خواهم کرد.

این خبر در حال تکمیل است…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.