دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


مبانی نظری مطالعات کلمه ـ تصویر تدریس می‌شود
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کارگاه پژوهشی «مبانی نظری مطالعات کلمه ـ تصویر» را مجید پروانه‌پور، عضو هات علمی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر در چهار جلسه برگزار می‌کند.

مطالعات کلمه ـ تصویر در زمره حوزه‌های پژوهشی جوان است که با حوزه‌های گوناگون از جمله هنر، تاریخ‌ هنر، ادبیات، فلسفه و بلاغت پیوند دارد. گرچه از این حوزه پژوهشی عمدتاً با نام «مطالعات کلمه ـ تصویر» یاد می‌شود، رد پای آن را می‌توان زیر عناوین مشابهی چون نسبت شعر و نقاشی، نسبت زبان با تصویر، نسبت امر مکتوب با امر تصویری و نسبت بازنمایی کلامی با بازنمایی دیداری و دنبال کرد.

این سنت مطالعاتی، نخست در میان پژوهشگران آلمانی بود که به صورت متمرکز مورد توجه قرار گرفت، اما در قرن بیستم متفکرانی که به زبان فرانسه و انگلیسی قلم می‌زدند نیز وارد میدان شدند و به گسترش بیش از پیش این حوزه یاری رساندند.

کارگاه پژوهشی «مطالعات کلمه ـ تصویر» از ۹ مهرماه  به مدت چهار جلسه، روزهای شنبه، ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صورت حضوری و آنلاین در پژوهشکده هنر به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان امام خمینی. نبش کوچه شهید حسن سخنور. شماره ۲۹ برگزار می‌شود.

 

 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.