شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست جمعی از مطالبه‌گران و خبرنگاران اصفهان با حضور نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ برگزار و حاضران به بیان دغدغه‌های خود برای شهر اصفهان پرداختند.

سیدامیر هاشمی‌نژاد، نماینده مطالبه‌گران اصفهان خواستار تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی موضوعات مختلف اصفهان ذیل مجمع نمایندگان استان شد و تاکید کرد، در صورتی که این اتفاق رخ دهد شاهد یک نظم همگانی در پیگیری مطالبات استان خواهیم بود.

احمد رضا ناظمی، نماینده فعالان محیط زیستی، نکاتی مربوط به مسائل و مشکلات قاچاق خاک و پسماندهای صنعتی در شهر سجزی را مطرح کرد و خواستار پیگیری نمایندگان استان برای پیگیری تخلیه زباله‌های بیمارستانی و شهری در منطقه سجزی شد.

حسین محمد رضایی، نماینده کشاورزان استان اصفهان دلیل اصلی خشکی زاینده‌رود را اجرایی نشدن قوانین مربوط به شورای عالی آب، توزیع عادلانه آب دانست و با اشاره به مسائل ب مربوط به روند فرونشست خواستار پیگیری نمایندگان برای بهبود شرایط فرونشست استان شد.

حسین وحیدا، نماینده کشاورزان استان اصفهان از نمایندگان درخواست کرد که نسبت به رأی اعتماد به وزرا مسائل و مشکلات استان را در نظر داشته و نسبت به مباحث مربوط به طرح‌های انتقال آب از جمله طرح ماندگان و انتقال آب دریا به اصفهان پیگیری لازم را داشته باشند.

وحیدا نسبت به توزیع عادلانه آب تاکید کرد و با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز استان‌های مجاور خواستار بررسی این برداشت‌های غیرمجاز شد.

حسن قندهاری، دیگر نماینده مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان با اشاره به صدور مجوزهای بی‌رویه تأسیس معادن نسبت به ساماندهی نکردن معادن استان اصفهان هشدار داد و از نمایندگان استان خواست که نسبت به بررسی صدور مجوزهای این معادن توجه کنند.

همگرایی مناسب مجمع نمایندگان استان

امیرحسین بانکی نماینده مردم اصفهان در این نشست اظهار کرد: انتظار می‌رود که نمایندگان به صورت مستمر جلساتی با مطالبه‌گران استان داشته باشند، در این راستا لازم است هر یک از جلسات به موضوعات تخصصی استان اختصاص پیدا کند. خوشبختانه در دوره دوازدهم مجمع نمایندگان استان به یک همگرایی مناسبی دست یافته است.

وی افزود: باید توجه داشت که مباحث مربوط به زاینده‌رود در اواخر دولت سیزدهم مسیر درست خود را پیدا کرد، از جمله این مسیرها مبحث انتقال آب دریا است که در برنامه هفتم توسعه بر آن تاکید شده است و در این راستا صنایع اجازه استفاده از منابع آبی به جز پسماند و آب دریا ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی بازدید که از طرح انتقال آب ماندگان و دریای عمان انجام شد مشاهده شد که روند این پروژه‌ها رو به رشد است، در این راستا لازم است نسبت به ادامه یافتن این پروژه‌ها در دولت جدید مراقبت کرد.

ارائه توضیحات پروژه ماندگان

حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: انتظار می‌رود مجموعه‌های مطالبه‌گر در استان به کمک نمایندگان آمده و موضوعات را انتقال دهند، طرح انتقال آب ماندگان در دولت سیزدهم به همت مدیریت استان تلاش شد که ۲۸۰ میلیون متر مکعب در سال تخصیص قطعی پروژه ماندگان گرفته شده است.

وی افزود: در پروژه ماندگان تلاش شد که مسیر انتقال آب به صورت کامل از درون استان اصفهان انجام شود بر همین اساس منابع مالی این انتقال آب تأمین شده است و روز گذشته آخرین مصوبه خود را از هیئت دولت گرفت، انتظار می‌رود این پروژه در کمتر از هشت ماه دیگر به پایان برسد.

پروژه ماندگان تنها برای مصرف شرب مردم اصفهان است

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: پروژه ماندگان تنها برای مصرف شرب مردم استان اصفهان است و نباید اجازه داد که برخی این انتقال آب را به مصارف غیرشرب نسبت دهند.

وی افزود: خوشبختانه با همگرایی بین نمایندگان مجلس و مدیریت استان مباحث انتقال آب درون و بیرون استان در حال پیگیری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای قطار سریع‌السیر اصفهان جلساتی با معاون اقتصادی وزارت خارجه جلساتی برگزار شد و مشکلات مربوط به این موضوع بررسی شد.

مقتدایی ادامه داد: فضای عمومی کشور شاهد استقرار دولت چهاردهم است و در این راستا باید با در نظر گرفتن مطالبات به دولت چهاردهم کمک کرد، همچنین لازم است نسبت به ایجاد امید در بین جامعه تلاش کرد.

مهاجرت از استان‌های هم‌جوار عمل اصلی بیکاری در اصفهان است

رسول بخشی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ در نشست با مطالبه‌گران اظهار کرد: شاخص فلاکت از دو قسمت نرخ تورم و نرخ بیکاری تشکیل شده است و نرخ دو موضوع در اصفهان به نسبت کشوری بالاتر است.

وی افزود: اصفهان بیش از هشت هزار واحد صنعتی و ۶۰۰ معدن و ۱۸۰ هزار واحد صنفی را دارا است، که مهاجرت از استان‌های هم‌جوار به اصفهان موجب شده است، علی‌رغم فرصت‌های شغلی در این استان با بیکاری مواجه باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کل تولید ناخالص داخلی شهر اصفهان حدود ۳۰ همت است، در این راستا بودجه شهرداری اصفهان حدود ۲۰ همت است حدود پنج همت از این مبلغ کسری است که به سمت استقراض سوق داده که موجب تورم می‌شود.

مباحث زاینده‌رود پیچیده‌تر می‌شود

مهدی طغیانی نیز در این نشست اظهار کرد: مباحث مربوط به زاینده‌رود هرچه جلوتر می‌رود پیچیده‌تر می‌شود، شاید ۲۰ سال پیش خیلی راحت‌تر امکان‌پذیر بود از برداشت‌های غیرمجاز و انتقال‌های غیرقانونی آب جلوگیری کرد، حیات شهر اصفهان در گرو حفظ زاینده‌رود است.

وی افزود: در بدنه کارشناسی وزارت نیرو تفکر مناسبی درباره اصفهان نیست، نگاه اصفهان تبعیض‌آمیز است و امروز ضرورت دارد این تبعیض‌ها را فریاد زد، در حال حاضر شاهدیم جلسات احیای دریاچه ارومیه در حال برگزاری است اما هیچ جلسه‌ای از ستاد احیای زاینده‌رود برگزار نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه تبعیض‌آمیز به اصفهان راهکارها برای حل مشکلات استان را سخت خواهد کرد، در این راستا پروژه‌هایی همچون بهشت آباد که به‌طور قول داده شد برای جبران انتقال آب یزد اختصاص پیدا کند، باید به‌صورت جدی دنبال شود. از آمدن هر قطره آب به اصفهان استقبال خواهیم کرد، ضرورت دارد از توسعه صنعت آب‌بر و مهاجر جلوگیری کرد.

طغیانی ادامه داد: امروز ضرورت دارد با همگرایی لازم از پروژه انتقال آب ماندگان و دریای عمان به اصفهان را باید با چنگ و دندان پیگیری کرد.

وی افزود: در اصفهان مشکلات بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داریم، اما مشکلات بیکاری کارگر نداریم، جنس توسعه امروز اشتغال کارگری است و باید دانش‌بنیان توسعه پیدا کند.

طغیانی تصریح کرد: پروژه رصد برداشت آب بالادست توسط تصاویر ماهواره‌ای در حال است، در این راستا تصمیم داریم با استفاده از تحلیل تصاویر ماهواره‌ای برداشت‌های بی‌رویه بالا دست را کنترل کنیم.

رویکرد جدی مجمع نمایندگان استان

محمد تقی نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این جمع گفت: رویکرد مجمع نمایندگان استان اصفهان ورود جدی به مسائل استان است، در این راستا تلاش شد برخی از موضوعات استان در یک ماه گذشته احصا شده و مسئولان مرتبط مکاتبه شد.

وی افزود: در آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان مقرر شد کمیته‌هایی در قالب مجمع نمایندگان شکل گرفته است، که انتظار می‌رود مطالبه گران خبرنگاران موضوعات را با کمیته‌های مجمع نمایندگان مطرح کنند. مجمع نمایندگان استان اصفهان نسبت به موضوعات مطرح شده با مسئولان کشوری جلساتی شکل داده و موضوعات بررسی خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: قصد گرو کشی برای رأی اعتماد در خصوص موضوعات اصفهان را نداریم، اما ضرورت دارد نسبت به ادامه روند پروژه‌ای در حال اجرا تمام توان خود را به کار گیریم، خوشبختانه با توجه به همگرایی که بین نمایندگان وجود دارد موضوعات استان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.