دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره زحل جمعه -یازدهم خرداد- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۳ روزه از زاویه ۲۲ دقیقه‌ای جنوب سیاره زحل عبور می‌کند، این پدیده از اصفهان از ساعت ۰۱:۰۰ تا حوالی ساعت ۰۴:۱۶ قابل مشاهده خواهد بود.

ماه در قدر منفی ۱۱.۸ و سیاره زحل در قدر ۰.۹ هر دو در صورت فلکی دلو قرار دارند، این دو جرم به اندازه کافی نزدیک یکدیگر هستند تا در میدان دید تلسکوپ قرار بگیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی نیز قابل رصد هستند.

مقارنه سیاره مریخ و اورانوس

دو سیاره مریخ و اورانوس جمعه -یازدهم خرداد- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که سیاره مریخ از زاویه یک درجه و ۲۱ دقیقه‌ای سیاره اورانوس عبور می‌کند، این پدیده به راحتی از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا دو سیاره مریخ و اورانوس در فاصله ۱۵ درجه‌ای از خورشید بسیار نزدیک به آن هستند.

سیاره عطارد در قدر منفی ۰.۷ و سیاره اورانوس در قدر ۵.۹ هر دو در صورت فلکی ثور قرار دارند، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما از طریق دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر

ماه و سیاره زحل جمعه -یازدهم خرداد- به یکدیگر نزدیک می‌شوند و تنها در فاصله ۲۰.۲ دقیقه قوسی از یکدیگر قرار خواهند داشت، در این زمان ماه ۲۳ روزه از مقابل سیاره زحل عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند؛ این پدیده از اصفهان از ساعت ۰۱:۰۰ تا حوالی ساعت ۰۴:۱۶ قابل رصد خواهد بود.

ماه در قدر منفی ۱۱.۸ و سیاره زحل در قدر ۰.۹ هر دو در صورت فلکی دلو قرار دارند، این دو جرم به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک خواهند بود تا در میدان دید تلسکوپ قرار بگیرند، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی نیز قابل مشاهده خواهند بود.

غیبت قمری زحل

ماه جمعه -یازدهم خرداد- از مقابل سیاره زحل عبور می‌کند و اختفای ماه ایجاد می‌شود که از کشورها و مناطقی از جمله آرژانتین، شیلی، جنوب برزیل، اروگوئه و غیره قابل مشاهده خواهد بود، اما این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است و از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین به دلیل اختلاف منظر آن متفاوت است، موقعیت ماه از دو نقطه در دو طرف زمین تا دو درجه متفاوت است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.