پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران به داشتن چنین نیروهای مسلحی افتخار می کند، گفت: سپاه مایه عزت و شرف ماست و یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همین شکل گیری سپاه و ارتش و فراجا و بسیج و… است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ۳۰ دی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن دعوت و توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا معیار شخصیت انسان ها و ملاک قرب الی الله و شرط قبولی عمل است. اگر برای هر قدم کوتاهی تقوا در نظر گرفته شود قطعا عمل قبول خواهد شد، اگر تقوا رعایت نشود مابقی کارها اثری ندارد.

وی افزود: تقوا یک حصار شکست ناپذیر است و همانند سپری است که در مقابل حمله دشمن مقاومت می کند، تقوا سپری است که مقابل وسوسه های شیطان می ایستد پس تقوا همیشه باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه این روزها متاسفانه شاهد حوادث بحث برانگیزی در عرصه بین المللی هستیم تصریح کرد: دشمنان در زمینه اغتشاشات به جایی نرسیدند و توطئه غربی ها و استکبار و منافقین و… در این حوزه شکست خورد. دشمن جنایت زیادی انجام داد و همه جمع شدند تا اغتشاش راه بیندازند اما در سایه بیداری ملت و رهبری رهبر حکیم انقلاب و مقاومت بسیجی ها و سپاه و ارتش و فراجا و دستگاه های اطلاعاتی و قضایی راه به جایی نبردند و  مشخص شد این توطئه ها چقدر هدف دار بوده است. دشمن خیال کرده می تواند نظام را سرنگون کند اما کورخوانده است. او نمی‌تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: چند نفر از جنایت کاران به دار مجازات آویخته شدند البته برخی سوءاستفاده گران به دنبال این بودند که جنایتکاران مجازات نشوند اما در نهایت آنان به مجازات جرم خود رسیدند. جای تاسف دارد که بچه های انقلاب بخاطر برخی مسائل فریب می خورند و در دام دشمن می افتند. اعدام یک جاسوس که اخیرا انجام شد درس های بزرگی برای مردم داشت تا بدانند دشمن چه دام هایی گسترده و چه نقشه هایی می کشد.

وی اضافه کرد: اگر افرادی سست عنصر  باشیم، جنایت کاران و سوءاستفاده گران از این سست عنصری استفاده کرده و تلاش می کنند به صورت های مختلف توطئه کنند و نقشه بکشند.

امام جمعه اراک ضمن محکومیت شدید اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آنچه که سازمان‌های تروریستی نامیده، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها باید قدردان سپاه پاسداران باشند چراکه این نهاد مقدس توطئه‌های داعش و جریان‌های تروریستی را رفع کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با امکانات و ظرفیت های خود مقابل جریان خبیث داعش با قدرت ایستاد و ملت عراق را آزاد کرد و اکنون به جای اینکه درجه ای عالی به سپاه پاسداران بدهند، اینگونه رفتار می کنند. پارلمان اروپا بجای تاثیر گرفتن از آمریکا باید عاقلانه عمل کند و به سپاه احترام بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: البته اگر دشمن قدر سپاه را نمی‌داند اهمیتی ندارد چراکه ملت ما قدردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عظمت بوده، هست و خواهد بود. سپاه مایه عزت و شرف ماست و یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همین شکل گیری سپاه و ارتش و فراجا و بسیج و… است.

دری نجف‌آبادی افزود: در طول ۳۰۰ سال گذشته هرجا دشمن حمله کرده توانسته بخشی از ایران را جدا کند اما از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ذره ای از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: ایران و انقلاب اسلامی افتخارات زیادی داشته که باید در حال حاضر و برای نسل امروز و نسل های بعدی بازخوانی شود.

امام جمعه اراک افزود: ملت ایران به داشتن چنین نیروهای مسلحی افتخار می کند، البته ممکن است اشتباهاتی انجام شود اما این اشتباهات عمدی نبوده و قابل اغماض است و باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اروپا ننگ است که چنین سرمایه با عظمتی را که مسئول امنیت کشور و مرز ها و… است را با بهانه جزئی تحریم کند و این نشانه از بی عقلی اروپایی ها دارد. مردم ایران وفاداری خود را به سپاه و نیروهای مسلح و نظام و رهبری و …اعلام می کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در آستانه ماه رجب قرار داریم گفت: از خداوند تقاضا داریم توان درک این ماه عظمت را به ما بدهد، در این ماه مناسبت هایی وجود دارد که باید با برگزاری مراسمات درخور آنها را گرامی داشت.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.