پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، جلسه مشترک ستاد انتخابات شهرستان‌های جنوبی کرمان روز سه‌شنبه با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرمانداران هشت شهرستان در محل سالن فرمانداری جیرفت برگزار شد. 
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه گفت: اتفاق تلخ گلزار شهدا کرمان موجب شد برنامه‌های انتخاباتی استان تحت الشعاع این حادثه قرار گیرد، اما باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات انتخاباتی به نحو احسن انجام شود. 
وی تصریح کرد: باید به چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری در انتخابات یعنی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات توجه جدی شده و سیاست‌های انتخاباتی بر همین اساس طرح‌ریزی و اجرا شود. 
استاندار کرمان افزود: قله کار انتخابات افزایش مشارکت است، از طرف دیگر باید بسترسازی لازم برای رقابت سالم انجام شود که به لطف خدا با توجه به تایید صلاحیت‌های انجام شده رقابت خوبی میان احزاب در شهرستان‌های استان شکل گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه بخش اصلی سلامت انتخابات بر عهده مسئولان است و باید با دقت و نظم انجام شود، افزود: به هیچ‌وجه شائبه‌ای در خصوص دخالت مسئولان در انتخابات نباید صورت بگیرد از طرف دیگر همه افرادی که مورد تایید شورای نگهبان قرار می‌گیرند و چنانچه رأی بیاورند، مورد تایید و احترام همه باید قرار بگیرند. 
فداکار اظهار داشت: هیچ منفعتی بالاتر از برگزاری انتخابات سالم همراه با مشارکت بالا در کشور نیست و در این مسیر همه باید متعهد به قانون و شرعیات باشند. 
استاندار کرمان با بیان این مطلب که رقابت انتخاباتی باید منجر به افزایش مشارکت شود، ابراز داشت: مشارکت باید به شیوه‌های سالم و قانونی بالاتر برود و در این میان حرف مرد را باید شنید و در میدان حضور پیدا کرد. 
وی تصریح کرد: اگر با نیت خیر و تلاش مستمر کار انجام ‌شود، حتما برکات زیادی در امر انتخابات بوجود می‌آید و لذا باید از ظرفیت‌های مختلف برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات استفاده کرد. 
رحمان جلالی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از مجموع ۶۴۵ داوطلب ۳۵۳ نفر یعنی ۶۰ درصد افراد تایید نهایی شده‌اند و در این میان
شهرستان‌های جنوبی در فرآیند پیش ثبت‌نام و ستاد انتخابات، کمترین چالش را داشته‌اند. 
وی با بیان این مطلب که مردم جنوب کرمان همیشه در عرصه‌های مختلف زبانزد کشور بوده‌اند، بیان داشت: ما برای ایران قوی نیاز به مجلس قوی داریم و این امر مستلزم افزایش مشارکت بالا در انتخابات است. 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.