یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دارابی شامگاه سه‌شنبه_بیست‌وپنجم مهرماه_ در آئین افتتاح نشست تخصصی بین‌المللی میراث ناملموس اظهار کرد: اصفهان، سرزمین شهیدان و مجاهدان، قطب میراث فرهنگی، گردشگری، هنر و صنعت ایران زمین است و آنچه که خوبان دارند، اصفهان زیبا یک‌جا دارد.

وی افزود: زمانی که از میراث فرهنگی، تاریخی، تمدن ایرانی و ایران فرهنگی سخن می‌گوئیم، منظورمان ملت و تاریخی با قدمتی بیش از ۷ هزار سال و بیش از یک میلیون سال سکونت است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: در ایران بیش از یک میلیون اثر وجود دارد و در فهرست جهانی ثبت آثار در حوزه ملموس و ناملموس جزو ده کشور نخست جهان قرار داریم که تازه‌ترین اثر ثبت شده در ماه گذشته مربوط به ۵۴ کاروانسرا با اجماع تمام کشورهای عضو بود.

وی گفت: کاروانسراها یکی از شاهکارهای ایرانیان است که نقش اساسی در تأمین امنیت، اطلاع‌رسانی، تجارت، داد و ستد در ادوار مختلف داشته و در این راستا در ایران بیش از هزار کاروانسرا داریم که ۷٠٠ مورد آن ثبت ملی شده است.

دارابی بیان کرد: امروز جهان بر مدار ممتاز فرهنگ و میراث فرهنگی می‌چرخد و باید تمام دستاوردهای بشری در خدمت حفظ و صیانت از این گنجینه فناناپدیر قرار بگیرد چرا که در عصر ارتباطات این میراث فرهنگی و میراث ناملموس است که می‌تواند در گسترش صلح و کاهش منازعات نقش‌آفرین باشد.

این خبر در حال تکمیل است…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.