پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/یزد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد در حوزه خدمات شهری علاوه بر شیوه های فیزیکی و به صورت میدانی به دلیل گستردگی شهر باید به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری های موجود و استفاده از سامانه‌ای جامع و کارآمد، کنترل و اجرایی شود.

«محمد مهدی نیکونژاد» در جلسه با مدیران مناطق شهرداری یزد ضمن بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: در شصت و یکمین جلسه این کمیسیون، مدیر امور نظارت بر قراردادهای خدمات شهری حضور یافت و در خصوص عملکرد فعالیت های این حوزه و همچنین نحوه نظارت بر پیمانکارانی که وظیفه انجام خدمات شهری را در موضوعات مختلف برعهده دارند، گزارش خود را ارایه کرد و مورد بحث و بررسی بیشتر و همچنین در جریان درخواست‌ها و  انتظارات مردمی  قرار گرفت.

به گفته وی، خدمات شهری در محدوده مدیریت شهری یک فعالیت بسیار گسترده ای است که توسط پیمانکاران متعدد در مناطق مختلف شهر در حال اجراست و طبیعتا نظارت بر آن می‌تواند تکمیل کننده این فرایند باشد.

رئیس کمیسیون نظارت شورا افزود: هرچه در زمینه خدمات شهری تلاش بیشتری شود و نظارت دقیق‌تری بر عملکرد پیمانکاران صورت پذیرد ضمن ارتقای کیفیت خدمات رضایتمندی شهروندان افزایش می‌یابد.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و افزایش جمعیت و با گسترده شدن محدوده شهر، نظارت بر کار پیمانکاران شهری  تنها با روش های سنتی و با نگاه فیزیکی بر إرائه خدمات شهری میسر نیست و باید علاوه بر مشاهده و نظارت میدانی، از فناوری های روز نیز استفاده کرد و هوشمند سازی نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری با استفاده از سامانه ای جامع و کاربردی قابلیت اجرا پیدا می کند.

وی تاکید کرد: تعطیلی کار یا عدم حضور در بعضی از روزها در تعدادی از مسیرها یا تاخیر در اجرای برخی از فعالیت های پیمانکاران خدمات شهری به خصوص جمع آوری پسماند شهری ، گلایه شهروندان را به دنبال داشته است که ضرورت دارد پیگیری و بررسی شود همچنین به پیمانکاران متخلف تذکر و در صورت تکرار طبق قرارداد منعقده اعمال قانون گردند.

وی گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ نواقص و معایب مربوط به پیمانکاران خدمات شهری را به مدیریت مربوطه در  شهرداری اطلاع داده  تا ضمن بررسی و  اعمال قانون پیمانکار، در اسرع وقت عارضه موجود در  خدمات شهری طبق آدرس ارایه شده  برطرف شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، نیکونژاد در پایان گفت: همچنین در جلسه این کمیسیون ، نظام جامع پاسخگویی مدیران شهری از طریق سامانه ۱۳۷ با هدف خودکارسازی و یکپارچه سازی و پاسخگو کردن سریع مدیران شهری به مطالبات مردمی مصوب شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.