سه شنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۴ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

پویش ملی «نه به تصادف!» با هدف کاهش سوانح رانندگی، ارتقای فرهنگ ترافیکی و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در روزهای اخیر توجه گسترده‌ نهادهای دولتی، پلیس راهور، مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این پویش برای کاهش شمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای ایجاد شده و همزمان با آمار نگران‌کننده تصادفات نوروز ۱۴۰۴، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

محمدرضا نوروزپور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات درباره پویش «نه به تصادف» اظهار داشت: هدف پویش این است که با کمک رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به عنوان یک امر انسانی و موضوعی مرتبط با مسئولیت اجتماعی، به خودمان یادآوری کنیم که رانندگی ایمن یک ضرورت است. نباید هنگام خستگی یا نقص فنی خودرو رانندگی کنیم و از سرعت غیرمجاز پرهیز کنیم.

علی متقیان مدیرعامل مؤسسه مطبوعاتی ایران نیز در این باره گفت: ما با پیوستن به پویش «نه به تصادف» قصد داریم مبلغ این فرهنگ باشیم. لازمه تبلیغ این است که خودمان به آن وفا کنیم و پایبند باشیم تا دیگران وفادار بمانند.

بیژن مقدم مدیرمسئول پایگاه خبری الف نیز با پیوستن به پویش «نه به تصادف» بیان کرد: این پویش باعث می‌شود که بخش قابل توجهی از فعالان رسانه‌ای کشور درگیر موضوع ایمنی رانندگی شوند و فرهنگ رانندگی ایمن ارتقا یابد.

مسعود فاتح مدیرمسئول پایگاه خبری سیتنا نیز در این باره اظهارداشت: پویش «نه به تصادف» با ابتکار معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است و رسانه‌ها به این پویش پیوستند و تاکید می‌شود که بسیاری از اقدامات و زیرساخت‌ها به کاهش تلفات جاده‌ای کمک می‌کند که بخش مهمی از آن به فرهنگسازی نیاز دارد.

پویش «نه به تصادف» تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و با شعار محوری «فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌پذیری» به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. این رویداد ملی با هدف استفاده از ظرفیت رسانه‌ای کشور برای ارتقای فرهنگ عمومی، کاهش تصادفات و تقدیر از رسانه‌های تأثیرگذار در ترویج رسانه‌ایِ پویش ملی «نه به تصادف!» طراحی شده است.

این جشنواره رسانه‌ای در ۳بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برگزار می‌شود و رسانه‌هایی که بیشترین مشارکت را در تولید و انتشار مطالب مرتبط با پویش ملی «نه به تصادف!» و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مطالبه حقوق مردم ایفا کرده باشند، به‌عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی خواهند شد.

محتوای منتشرشده در رسانه‌های مختلف از سوی تیم داوری مستقر در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این جشنواره در هر بخش، ۳ رسانه برتر انتخاب و طی مراسمی تقدیر می‌شوند. رسانه‌های برتر هر بخش، جوایز ویژه‌‌ای کسب خواهند کرد.

همه محتواهای مرتبط که از اول اسفندماه ۱۴۰۳ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۴ در رسانه‌ها منتشر شده باشد، توسط تیم داوری بررسی و امتیازدهی خواهد شد. همچنین مدیران رسانه‌ها در صورت تمایل می‌توانند آثار خود را تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه به این نشانی الکترونیکی و یا دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به نشانی تهران خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان احمد بورقانی، شماره ۱۵ طبقه اول، ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از روز ۳شنبه، ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ با شماره ۸۴۰۹۵۱۴۳ طی روزهای اداری با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.