پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

وحید مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به اقدامات اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، اظهار کرد: در پی اقدامات انجام شده، تعداد کانون‌های تأیید شده بیماری‌های واگیردار مهم و استراتژیک از ۱۶۶ مورد در شهریور سال گذشته به ۵۴ مورد در شهریورماه سال جاری کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین با تلاش‌های مجاهدانه صورت گرفته در این اداره و همکاری عوامل دامپزشکی، میزان واکسیناسیون انجام شده از ۱۶ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۶۲ نوبت سر در شهریور سال گذشته به ۱۶ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۱۳ نوبت سر در شهریورماه سال جاری افزایش یافته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور، واکسیناسیون بیماری‌های مشترک از دو میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۰۳ نوبت سر به دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۳۶۰ نوبت سر و واکسیناسیون بیماری‌های واگیر مهم و استراتژیک از ۹ میلیون و ۸۳ هزار و ۳۶۷ نوبت سر به ۹ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۵۰ نوبت سر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت فعال در بیماری‌های مهم و مشترک بین انسان و دام شامل سل، بروسلوز و مشمشه، از ۴۴۲ هزار و ۳۳۰ مورد به ۴۹۵ هزار و ۱۲۰ مورد و تعداد رآکتور شناسایی و حذف شده از ۹۱۲ به ۹۴۷ مورد افزایش یافته است که نشان از هدفمند بودن تعداد موارد افزایش یافته در مراقبت دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.