شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه مبالغی بدون اطلاع از حساب بانکی آن‌ها برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز فروشگاه‌های سطح شهر و به وسیله کارت بانکی شکات صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در ادامه تحقیقات و اخذ اظهارات شاکیان مشخص شد که همه مال باختگان از یک سیب‌زمینی فروش دوره‌گرد اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی آن‌ها توسط دستگاه اسکیمر کپی و در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حساب آن‌ها برداشت شده است.

مرتضوی تصریح کرد: در ادامه مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از اعتراف به بزه ارتکابی و تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، اضافه کرد: افراد هنگام خرید، رمز کارت بانکی را خود وارد و از واگذاری رمز به فروشندگان خودداری کنند، همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی fata.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.