شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن مظاهری امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) و اعیاد دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: غدیر، روز ابلاغ مسئولیت به عامه مردم بود.

وی با بیان اینکه عید غدیر روز اخذ مسئولیت و تعهد از انسان‌ها در مقابل امامت بعد از نبی مکرم اسلامی است، تصریح کرد: اصل نخستین زندگی بشر، بی‌تفاوت نبودن او نسبت به مسائل پیرامونی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، افزود: غدیر، روز ابلاغ حاکمیت الهی بود و علت خانه نشینی حضرت علی پس از حدود ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر، عدم مسئولیت پذیری و نقش آفرینی مردم در آن برهه تاریخی بود.

وی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که می‌تواند حضور مردم در مواجهه با اتفاقات و حوادث را پررنگ‌تر کند، تذکر دادن و یادآوری کردن است؛ این مصداق همان امر به معروف است.

به گفته مظاهری، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه در بین همه عبادت‌ها است و در طول تاریخ هم هر جامعه‌ای که در موضوع امر معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده‌اند، دچار انحراف و گرفتاری شده و طاغوت‌ها از آنان سوء استفاده کرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اگر مردم یک جامعه مسئولیت پذیر باشند و اجازه بروز و ظهور منکرات را ندهند، آن دوره، دوره سربلندی و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.

وی افزود: لازمه تحقق ظهور، احساس مسئولیت کردن مردم و اجازه ندادن به ظهور انحرافات و منکرات در جامعه است؛ خوشبختانه این رویه در حال فراگیر شدن در میان اقشار مختلف مردمی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.