جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی عصر امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در اجلاسیه نماز استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین ۱۲۳ مدرسه نمازخانه ندارند و البته با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ۲۵۰ نمازخانه را بازسازی و بهسازی کردیم.

وی با یادآوری اینکه ۱۵۴۰ مدرسه در استان قزوین دارای نمازخانه هستند، افزود: باید در کنار ساختن و تجهیز نمازخانه‌ها، به مباحث نرم‌افزاری هم توجه شود و باید مشوق‌های فکری و معنوی برای اقامه نماز در مدارس در نظر گرفته شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دستگاه متبوعش در جهت گسترش فرهنگ نماز ۲ هزار و ۵۰۰ جشن تکلیف برگزار کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۰ نفر امام جماعت در مدارس استان قزوین داریم که طی یک‌سال اخیر ۲۵۰ نشست نماز و مرجع‌شناسی برای ۱۸ هزار نفر دانش‌آموز برگزار کرده‌اند.

سیاهکالی مرادی همچنین از اعزام ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز به نمازهای جمعه مناطق چهارده‌گانه استان خبر داد و گفت: همچنین تا امروز ۶۰ کاروان نماز در نواحی چهارده‌گانه آموزش و پرورش به راه انداخته‌ایم و در نخستین روز تحصیلی هم نخستین نماز جماعت را اقامه می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات نرم‌افزاری مهم پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات دانش‌آموزان در حوزه نماز بوده و همچنین برای مطالعه بیشتر دانش‌آموزان کتاب‌های ساده‌فهم و معتبری به دانش‌آموزان و محصلان قزوینی معرفی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با ذکر اینکه ترویج نماز باید اختیاری و غیرتحمیلی باشد، تصریح کرد: اجبار به اقامه نماز افراد را از این فریضه دلزده می‌کند و در زمان باید نماز را از سنین پایه یعنی دوره ابتدایی رواج دهیم تا به یک عادت در افراد تبدیل شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.