دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سیدمحمد موسوی عصر امروز _شنبه، دوم دی_ در آئین رونمایی از تولید اولین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن کشور در شرکت هپکو اراک اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد دلار معادل ۷۰ درصد تجهیزات عسلویه در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: امروز ریل‌گذاری صادراتی را در کشورهای همسایه و همسو انجام داده‌ایم.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دی ماه قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا به مبلغ ۳۵۰ میلیارد دلار امضا می‌شود، گفت: ۴۵ سال است در شرایط سخت تحریمی قرار داریم، جهادگران صنعت در طول تاریخ انقلاب اسلامی اقدامات بی‌نظیری انجام داده‌اند.

موسوی با اشاره به تفاهمات با کشورهای همسایه تصریح کرد: سال‌ها پیش که به کشورهای CIS سفر کرده بودم، از ساده‌ترین تجهیزات هم بی‌بهره و دست به دامن بیگانگان بودند، آن‌ها از اینکه در کشور ما توفیقات بی‌شماری کسب شده است، تعجب می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی صنعت کشاورزی در ایران به ۹۵ درصد رسیده است، گفت: دولت سیزدهم تفاهمات بسیار خوبی در حوزه صادرات منعقد کرده است و ریل‌گذاری صادراتی را در کشورهای همسایه و همسو انجام داده‌ایم.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رشد اقتصادی هفت درصدی در بهار و رشدهای اقتصادی بعد از آن، نویدبخش آینده‌ای خوب در کشور است.

وی ادامه داد: کشور در حوزه ماشین‌آلات به گزارش مرکز پژوهش‌های پولی و بانکی بانک مرکزی، تنها در مردادماه ۱۸ درصد رشد داشته است.

موسوی با بیان اینکه رشد اقتصادی به شرطی ادامه پیدا خواهد کرد که صادرات در اولویت قرار گیرد، تاکید کرد: برای رسیدن به قله‌های رشد و ترقی باید همدلی نهادها و تقسیم کار ملی داشته باشیم و این مهم باید در دستور کار مدیران و مسئولان قرار گیرد.

تولید هفت دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن تا پایان سال جاری

علیرضا کاظمی مدیرعامل کارخانه هپکو اراک هم از تولید هفت دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این شرکت پس از سال‌ها رکورد و توقف با همت و تلاش مسئولان استانی، کشور و کارگران، به چرخه تولید کار و تلاش بازگشته است.

وی با بیان اینکه اولین دستگاه سنگین بیل هیدرولیکی در شرکت هپکو رونمایی شد، افزود: در سال آینده بر اساس برنامه زمان‌بندی علاوه بر تولید صورت گرفته مجموعه‌های هیدرولیک مورد نیاز این دستگاه هم تولید می‌شود.

مدیرعامل کارخانه هپکو اراک تصریح کرد: در آینده نزدیک بیش از ۶۰ درصد این محصول در داخل تولید می‌شود و ساخت هفت محصول تا پایان سال در دستورکار قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.