چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر، درباره انقلاب اسلامی اظهارداشت: از دیدگاه‌های متفاوت، چند مختصه‌ انقلاب اسلامی مورد وفاق اکثرنخبگان و در تمامی تاریخ ایران بی نظیر است. 

وی با اشاره به اینکه حضور تمام عیار و حداکثری مردم به نحوی که یکی از مردمی ترین انقلابهای تاریخ بشر است، گفت: ظهور رهبری فرزانه که کمتر و یا هیچ فردی در تاریخ ایران چنین مرجعیت و نفوذ فکری و معنوی و تشکیلاتی برمردم نداشته است. که این مختصه در خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری هم در سطح بالا متبلور و متجلی شده است. 

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بین خواسته ها و فرهنگ مردم و مفهوم دین و شریعت یک هارمونی حداکثری و استثنایی بوجود آمد که بجز غلبه بر همه گفتمان های رقیب،بعد از انقلاب مشروطه چنین رخدادی حادث نشده بود. همچنین بار دیگر ایران را از یک خواب عمیق و غفلت چند صد ساله بیدار و نقشی شبیه به قرون و گذشته تاریخیِ ایران مقتدر و با نفوذ فکری و معنوی بالا نزدیک کرد. 

شربیانی بیان داشت: انقلاب اسلامی معقوله عدالت و مبارزه با بی عدالتی و ایجاد فرصت برابر برای جابجایی طبقه اجتماعی و اقتصادی بر اساس شایستگی و لیاقت را تبدیل به معیار اساسی مناسبات اجتماعی و سیاسی کرد و برسیطره ی لایه های سنتی بهره مند از قدرت و ثروت پایان داد.

وی گفت: انقلاب اسلامی اعتراض و شورشی دامنه‌دار در فضای دوقطبی جنگ سرد آن زمان بود که ادامه آن تا دهه چهارم انقلاب ایجاد کننده‌ مسیر جدیدی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی شد که امروز نتایج آن را در منطقه خاورمیانه بخصوص محور مقاومت و بیداری اسلامی می‌بینیم. 

عضو شورای شهر تهران گفت: انقلاب اسلامی معقوله جابجایی قدرت سیاسی را از یک فضای کاملا استبدادی،خشن و حلقه بسته و خسته، وارد یک رقابت مردمی و موثر کرد که نمادهای آن عبارت است از برگزاری دهها انتخابات سراسری و محلی در طول چند دهه پربرکت، که مسئله ی جابجایی قدرت سیاسی را به جز مردمی کردن،رقابتی،نخبه محور و روش مند و الگوبخش در خاورمیانه و تلفیقی از دین و سیاست ساخت.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.