شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادری نژاد در برنامه رادیویی صدای شهر اظهار کرد: مجموعه مشعل پویا یک شرکت دانش بنیان و متولی دانش بنیان‌هایی است که در عرصه نفت و انرژی محصولات قابل عرضه و ارائه دارند.

وی افزود: در نمایشگاه فن نما شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند، شرکت‌هایی که منتظر بازار و شرایطی هستند که بتوانند محصولات خود را ارائه کنند.

مدیر عامل مشعل پویا گفت: باتوجه به شرایط اصفهان و حجم شرکت‌های دانش بنیانی که مشغول به کار هستند، این نمایشگاه یک نمایشگاه ویژه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان‌های اصفهان و تهران در عرصه دانش بنیان پیشتاز هستند که در این زمینه اکثر شرکت‌ها در پروژه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند؛ شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز شاخص و ویژگی کل این مجموعه است.

نادری‌نژاد با اشاره به محصولات و ایده‌های ارائه شده در نمایشگاه تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که در چرخه انرژی نفت و انرژی‌های پاک محصولاتی دارند، فرصت را غنیمت شمرده و در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی یادآور شد: تمامی این شرکت‌ها با امیدی وارد این عرصه شده‌اند که بتوانند محصولات خود را نیز توسعه دهند.

مدیرعامل مشعل پویا تاکید کرد: وظیفه پالایشگاه اصفهان و شرکت‌هایی مانند مشعل پویا این است که زمینه و فرصت‌ها را فراهم کنند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

نادری نژاد افزود: تمام دانشمندان با امید و آرزویی مشغول کاری می‌شوند و امید دارند به یک محصول قابل ارائه برسند و بتوانند دانش خود را عرضه کنند.

وی تاکید کرد: اخیراً تفاهم نامه‌ای با دانشگاه اصفهان و پالایشگاه گروهی که روی حذف آلایندگی کربن فعالیت داشتند، قراردادی امضا کردیم، نتیجه این همکاری تبدیل آلایندگی‌های کربنی برخی از صنایع به یک دانش و تکنولوژی است.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان برای تمام دودکش‌های خود سنسور تشخیص آلایندگی دارد که اگر به حد بالایی از آلایندگی برسد، آلارم و علاج واقعی می‌کند.

نادری نژاد خاطرنشان کرد: تمام آمار آلایندگی‌ها بر روی سطح محیط زیست به صورت آنلاین و برخط در حال انتشار است و هموطنان می‌توانند از این آمارها اطلاع پیدا کنند؛ بنابراین اینکه صنعت بر روی خطی به اسم صنعت سبز نگهداشته شده یک ادعا نیست.

وی افزود: در ارتباط با کاهش آلایندگی آب و خاک پالایشگاه اصفهان پیشتاز است؛ کلیه منابع آبی که احتمال می‌دهد به مواد نفتی آغشته باشد در حوضچه‌های مخصوصی که کاملاً جداسازی و ایزوله شده از محیط جمع آوری، بازیافت و مجدد به چرخه خنک سازی بازگشت داده می‌شود.

مدیرعامل مشعل پویا تاکید کرد: در زمینه خاک هم هیچ آلایندگی نداریم چراکه تمام مسیرها و مجراهای نفتی کنترل و مهار شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.