شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرنگار مستقل اینترسپت و وبگاه خبری بلومبرگ در گزارش‌های مجزا به تحلیل لیست افشا شده از تجهیزات و مهمات ارسالی آمریکا در جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پرداخته‌اند. به گفته کِن کلیپنستاین، دولت بایدن سخت کوشیده است تا ماهیت و کمیت سلاح‌هایی که به رژیم اسرائیل تحویل داده است را مخفی نگه دارد، اما به‌تازگی لیستی از این محموله‌ها توسط فردی در وزارت دفاع ایالات متحده درز شده که شمال موشک‌های هلفایر می‌شود که تا قبل از آن رژیم صهیونیستی منکر استفاده از آنها در غزه بوده است.

تسلیحات ارسال شده توسط آمریکا به رژیم صهیونیستی در این لیست عبارت‌اند از:

  • ۲۰۰۰ موشک هلفایر (Hellfire) برای استفاده در بالگردهای آپاچی. با شروع عملیات زمینی رژیم اسرائیل، موشک‌های هدایت‌شونده دقیق هلفایر ساخته شرکت لاکهید مارتین روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • مهمات توپ مسلسل رگباری ۳۰ میلی‌متری برای بالگردهای آپاچی تولید شده توسط شرکت جنرال داینامیکس.

چکمه‌های آمریکایی در غزه

  • ۵۷ هزار گلوله توپ‌خانه ۱۵۵ میلی‌متری که عامل اختلافات زیادی بوده زیرا بخش عمده‌ای از آنها ابتدا برای جبهه اوکراین در نظر گرفته شده بودند.

  • ۴۰۰ خمپاره ۱۲۰ میلی‌متری

  • دوربین‌های دید در شب PVS-14

چکمه‌های آمریکایی در غزه

  • مهمات دوشتاب M141 که با نام «مهمات سنگرشکن» خطاب می‌شوند اما در واقع شبیه آر پی جی‌های یاسین حماس هستند که از نزدیک استفاده می‌شوند. استفاده از عبارت «سنگرشکن» برای توصیف این گونه مهمات کمی گمراه‌کننده است زیرا از برد ۲۵۰ متری و برای هدف قرار دادن مواضع مستحکم روی زمین استفاده می‌شوند.

چکمه‌های آمریکایی در غزه

چکمه‌های آمریکایی در غزه

چکمه‌های آمریکایی در غزه

بر اساس گزارش کلیپنستاین، دولت بایدن مکرراً تلاش خبرنگارها برای دستیابی به جزئیات ابعاد کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی را رد کرده است. تسلیحاتی که هزینه تولید آنها توسط مالیات شهروندان آمریکایی برای استفاده اسرائیل پرداخت می‌شود. وی به عنوان مثال به یک مکالمه در نشست خبری پنتاگون از ماه گذشته اشاره می‌کند:

  • سوال: بله، آیا می‌توانید یک تخمینی به ما بدهید؟ صدها یا هزاران تعداد از این مهمات ارسال شده؟
  • مقام ارشد دفاعی: من امروز این کار را نخواهم کرد و به شما توصیه می‌کنم در خصوص از اسرائیل اطلاعات بخواهید.

کلیپنستاین معتقد است که اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، جان کربی، موضع دولت بایدن را به خوبی خلاصه می‌کند. به گفته کربی، دولت ایالات متحده «تقریبا به صورت روزمره» کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی ارسال می‌کند و «مراقب هستیم به دلایل امنیت عملیاتی، کمیت و جزئیات آنچه دریافت می‌کنند را فاش نکنیم.»

به گفته این خبرنگار، ادعای کربی حقیقت ندارد. ویلیام تارتونگ، متخصص تسلیحات در مؤسسه کویینسی، به وی گفته است که شفافیت ابتدایی در خصوص ماهیت و کمیت کمک‌های تسلیحاتی هیچ گونه تهدیدی برای امنیت عملیاتی نیست. ب هتر است وضعیت شفافیت کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را با رژیم صهیونیستی مقایسه کرد که در آن جزئیات تجهیزات ارسال شده به اوکراین ذکر شده (سمت چپ) اما برای رژیم اسرائیل (سمت راست) به مبهم‌ترین شکل صرفاً نوع تجهیزات ذکر شده است و نه ماهیت و کمیت آنها. واشنگتن حتی میان متحدان خود نیز تبعیض قائل می‌شود که بار دیگر جایگاه ویژه رژیم صهیونیستی در طرح‌های آن برای خاورمیانه را برجسته می‌کند.

چکمه‌های آمریکایی در غزه

وبگاه خبری بلومبرگ نیز در تأیید این یافته‌ها و محتویات لیست فاش شده پنتاگون نوشته، خط انتقال تسلیحات به رژیم اسرائیل فراتر از ارائه موشک‌های رهگیری گنبد آهنین و بمب‌های هوشمند شرکت بوئینگ است. این جریان ارسال تسلیحات حتی زمانی که مقامات دولت بایدن به‌طور فزاینده‌ای به رژیم صهیونیستی در مورد تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در نوار غزه هشدار می‌دهند، ادامه دارد.

به گفته بلومبرگ که این سند را بررسی کرده است، تسلیحات در حال ارسال توسط وزارت دفاع آمریکا از طریق انبارهای ایالات متحده و اروپا تأمین می‌شوند. تأمین گلوله‌های توپخانه و مهمات دیگر انتقاد سازمان‌های بشردوستانه را برانگیخته است که می‌گویند تدارکات آمریکا به رژیم صهیونیستی اجازه داده است تا به بمباران غزه ادامه دهد و منجر به کشته شده بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی شده است.

چکمه‌های آمریکایی در غزه

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیش از ۳۰ سازمان امدادی در نامه‌ای به وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، از او خواستند به ویژه گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری را ارسال نکند. این سازمان‌ها گفتند: «در غزه، یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های جهان، گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری ذاتاً غیرتبعیض‌آمیز هستند.» این مهمات هدایت‌شونده نیستند و شعاع خطای بالایی دارند. این گلوله‌ها اغلب در فاصله ۲۵ متری از هدف مورد نظر فرود می‌آیند. اکثر این مهمات از انبار پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان و کره جنوبی تأمین شده‌اند.

مایکل آیزنشتات، مدیر برنامه‌های نظامی و امنیتی در انستیتو واشنگتن، به بلومبرگ گفته است که به نظر می‌رسد که ارتش رژیم صهیونیستی از بالگردهای آپاچی برای حمایت از نیروهای زمینی درگیر با رزمندگان حماس استفاده می‌کند. از توپ مسلسل ۳۰ میلی‌متری علیه رزمندگان گیر افتاده در فضای باز و از موشک‌های هلفایر علیه خودروها و سنگرهای حماس استفاده می‌کند.

بلومبرگ در پایان نوشته است که رژیم صهیونیستی همچنین ۲۰۰ پهپاد انتحاری Switchblade 600 ساخت شرکت AeroVironment درخواست کرده است. ارتش ایالات متحده هیچ‌گونه Switchblade 600 موجود ندارد، زیرا اکثر آنها به اوکراین فرستاده شده‌اند. اما مشخص نیست که آیا AeroVironment این نوع پهپاد را در انبار دارد یا نیاز به ساخت آنها دارد. با این حال، این لیست فاش‌شده سند دیگری از زور نامتناسب استفاده شده توسط رژیم غاصب صهیونیستی در غزه است.

چکمه‌های آمریکایی در غزه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.