یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

فرهاد دانشجو که در ارتباط با ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات در واقع به معنای آزادی در معرض انتخاب قراردادن و انتخاب کردن است و اگر این فرآیند به شکل صحیح انجام شود، تعیین سرنوشت جامعه به شکل مناسبی رقم خواهد خورد.

وی افزود: در بخش بیرونی نیز انتخابات به معنای استقلال یک کشور در تعیین سرنوشت خود محسوب می‌شود و استعمارناپذیری، استثمارناپذیری و استکبارناپذیری را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: انتخابات در حقیقت به جامعه کمک خواهد کرد که سرنوشت خویش را بر مبنای استقلال و آزادی تعیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه، حق تعیین سرنوشت که یکی از حقوق مسلم هر فرد در جامعه است، به واسطه انتخابات به ظهور خواهد رسید، مشارکت و حضور پرشور در انتخابات را یک موضوع جدی و حیاتی برای جامعه دانست.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه، دانشگاه به عنوان محل فرهیختگان و تعامل و تبادل آرا و گفت‌وگو به خصوص در حوزه سیاسی است، افزود: ما در دانشگاه به عنوان محیط علم و آموزش با تشخیص این مهم سکوهایی را برای اقدامات تبیینی دانشجویان و اساتید و هر تشکل دارای شناسنامه مشخص قانونی فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: به طوری که آنها بحث می‌کنند و اگر گروه یا فردی را برای انتخابات در نظر دارند، برنامه و عملکرد نماینده خود را برای رفع مسائل و چالش‌های مختلف کشور از جمله حوزه اقتصاد تشریح می‌کنند، اینکه برنامه موردنظر نامزدشان چیست و به چه شکلی است و از چه مسیری قرار است حرکت کنند.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاهیان به عنوان عالمان و یکی از اصلی ترین مراجع رجوع جامعه می‌توانند به شکل صحیحی در جامعه روشنگری کرده و در آگاهی بخشی به مردم در انتخاب افراد صالح و شایسته نقش بسیار اثربخش داشته باشند.

وی به نمایندگی از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از ۱۴ دانشگاه برتر کشور، همه مردم آگاه و عالم کشور را به مشارکت و حضور در انتخابات به منظور جاری کردن حق و جلوگیری از استبداد دعوت کرد و افزود: به طور حتم این حق با حضور و مشارکت جاری می‌شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: جاری کردن این حق همان جلوگیری از ایجاد استبداد، ظلم و استکبار است و به طورحتم پیشرفت، توسعه و ترقی کشور با انتخاب افراد شایسته و اصلح رقم خواهد خورد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.