شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اسماعیل جانعلی‌پور اظهار کرد: یکی از بخش‌های اصلی کمیته ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مسئله تمشیت امور مربوط به واردات کتاب و تسهیل امر ورود کتاب به کشور، تبیین آئین‌نامه‌های مرتبط با این موضوع و نظارت بر محتوای کتاب‌های وارداتی به نمایشگاه است و بر این اساس کمیته نظارت و ارزیابی محتوایی در مجموعه ناشران خارجی این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش گمرک نمایشگاه به متراژ ۹۰۰ متر مربع آماده دریافت کتاب‌های ناشران خارجی و موزعین کتاب از کشورهای دیگر است، افزود: این کتاب‌ها پس از بررسی و تطبیق با آئین‌نامه داخلی نمایشگاه، آماده عرضه در بخش اصلی نمایشگاه خواهند بود.

مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: نخستین محموله کتاب‌های خارجی از ۱۱ ناشر عربی به وزن ۲۴ تن از مقصد کشور لبنان شنبه _هشتم اردیبهشت_ وارد تهران شد و امور ترخیص و گمرک این کتاب‌ها انجام شده و پس از طی مراحلی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده می‌شوند.

جانعلی‌پور در پایان گفت: برخی از موزعین که در طول سال کتاب‌هایی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد کرده بودند نیز در روزهای گذشته مراحل گمرکی خود را طی کردند و طی این هفته وارد فضای سالن ارزیابی محتوایی خواهند شد تا برای عرضه در نمایشگاه آماده شوند.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.