جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی در نشست فارغ‌التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن تسلیت در پی شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان شهید ایشان، گفت: پس از این اتفاق ناگوار و جان‌سوز اگر نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نبود ممکن بود اتفاقات ناگواری در کشور رخ دهد همانگونه که در سایر کشورها اینچنین حوادث ممکن است روند حرکت مردم و دولت‌ها را تغییر دهد.

وی ادامه داد: خداوند متعال بار دیگر به ما نشان داد که مؤمنی که عمل صالح انجام می‌دهد و با ایمانی پایدار بر خطوط و ایمان مکتبی پافشاری می‌کند قلب مردم را با او همراه خواهد کرد تا جایی که در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت شاهد حضور پررنگ و حماسی مردم ایران اسلامی بودیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: به واسطه چنین رویدادهایی محاسبات دشمن برهم می‌ریزد و ما شاهد نابودی قرارگاه دشمن بودیم تا جایی که پس از آئین تشییع رئیس جمهور شهید در بیرجند، اقرار کردند ایران کشور شگفتی‌ها است.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در یک نظام اجرایی تمرکزگرا حرکت می‌کنیم که برای کشور آسیب‌هایی را به همراه دارد در این شرایط مطلوب است مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) آثار منفی تمرکزگرایی را شناسایی و برای برون رفت از آن چاره‌اندیشی کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: برخی مشکلاتی که چندین سال در استان‌ها بلاتکلیف مانده ناشی از نگاه تمرکزگرا است و همین مورد منجر به نارضایتی مردم شده است.

مرتضوی گفت: در حوزه تعلیم و تربیت مسائل جدی داریم برای مثال یکی از مشکلات جداسازی جامعه نخبگانی از سایر دانش‌آموزان بوده که امروز سایر مجموعه‌های دانش‌آموزی را به رخوت کشیده است.

وی افزود: ضروری است نسبت به این دست موارد کار تحقیقاتی انجام شود و در برابر این انحرافات ایستادگی کنیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می‌تواند آسیب‌هایی اینچنینی را در مأموریت‌های خود قرار دهد و با ارائه راهکارهای کارشناسی راه برون رفت از مشکلات را برای دلسوزان نظام و دولت روشن کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.