شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

خودروساز دولتی چینی به نام دانگ‌فنگ موتور(Dongfeng Motor) با یک شرکت رباتیک به نام یوبی‌تک (UBTech) همکاری می‌کند تا ربات انسان‌نمای این شرکت را در فرآیند تولید خود به کار گیرد، نسخه صنعتی ربات انسان‌نمای واکر اس (Walker S) از شرکت یوبی‌تک در خط تولید شرکت دانگ‌فنگ برای انجام وظایف مختلف استفاده خواهد شد که بر اساس گزارش‌ها شامل انجام بازرسی کمربند ایمنی، تست قفل درب، بررسی کیفیت بدنه و غیره خواهد بود.

این ربات انسان‌نما با ماشین‌آلات خودکار سنتی ادغام خواهد شد تا سناریوهای پیچیده را در روند تولید خودروها مدیریت کند، ربات «واکر اس» ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارد و دارای الگوریتم‌های پیشرفته کنترل ادغام است، یوبی‌تک ادعا می‌کند که «واکر اس» می‌تواند با سیستم کارخانه برای دسترسی به وضعیت خط تولید ارتباط برقرار کند و داده‌های جمع‌آوری شده را در لحظه به اشتراک بگذارد.

ربات‌های هوشمند در خطوط مونتاژ

ربات‌های انسان‌نمای یوبی‌تک که با آخرین فناوری هوش مصنوعی ادغام شده‌اند، هدفشان پیشبرد عملیات‌ها در خط تولید کارخانه‌ها از طریق آموزش عملی است و انتظار می‌رود این ربات‌ها توانایی‌های خود را در بازرسی و مونتاژ قطعات افزایش دهند، ربات «واکر اس» هم اکنون در حال انجام وظیفه در کارخانه تولید خودروی Nio در چین است، جایی که وظایف مشابهی مانند بازرسی کیفیت قفل درب‌ها، کمربند ایمنی و نصب چراغ‌های جلو و نصب آرم خودرو را انجام می‌دهد.

لین چانگبو، مدیر کل دانگ فنگ موتور می‌گوید: این امر نه تنها موجب پیشرفت بیشتر در سطح تولید هوشمند شرکت دانگ‌فنگ خواهد شد، بلکه به سبک جدیدی از تولید هوشمند در صنعت خودروسازی می‌انجامد و کاربرد صحنه‌محور و در مقیاس وسیع ربات‌های انسان‌نما در صنعت خودرو را تسریع خواهد کرد.

گره‌گشایی دولت سیزدهم از مشکل اینترنت با توسعه فیبرنوری

به دلیل اهمیت سرعت اینترنت و رضایت کاربران از آن، دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار فعالیت خود پروژه فیبرنوری را در صدر برنامه‌های خود قرار داد به گونه‌ای که در سه سال شهرهای بسیاری تحت پوشش این فناوری قرار گرفتند و کاربران بسیاری توانستند تا سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای بر تحقق و توسعه فیبرنوری به عنوان راه‌حلی برای برون رفت از شرایط نامناسب اینترنت شد، پروژه فیبرنوری منازل، کسب و کارها یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم محسوب می‌شود و وزارتخانه مذکور در این پروژه مکلف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور شد.

به دلیل اهمیت این موضوع از سوی دولتمردان از جمله شهید سیدابراهیم رئیسی در طی سه سال گذشته حمایت‌های مالی مناسبی از سوی دولت برای پیشبرد این مهم در نظر گرفته شد که می‌توان به ایجاد صندوقی برای توسعه فیبرنوری اشاره کرد و به واسطه آن شهرهای بسیاری در کشور با کمک شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از جمله شرکت مخابرات ایران به این فناوری متصل شدند.

به دلیل تأکیدهای بسیار مسئولان دولت سیزدهم بسیاری از کاربران که این فناوری را دریافت و تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند، توانسته‌اند به سرعت حداکثر ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه هم دست پیدا کنند، مسئله‌ای که بارها از سوی وزیر ارتباطات اشاره شد، این است که هیچ تکنولوژی حتی اینترنت ماهواره‌ای نمی‌تواند جای ارتباطات پرسرعت فیبرنوری را بگیرد.

حال با وجود اینکه دولت سیزدهم روزهای پایانی خود را می‌گذراند اما تلاش و اقدامات لازم برای پیشبرد این هدف همچنان دنبال می‌شود به گونه‌ای که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت هفته گذشته اعلام کرد: آخرین وزارتخانه‌ای بودیم که رئیس‌جمهور برای بازدید آمدند، در آن بازدید گزارشی درباره فیبر نوری دادیم که رئیس‌جمهور گفتند مسئله این شهرهای باقی مانده را هم حل کنید، در حوزه فضایی دستوراتی دادند تا کار با قدرت ادامه یابد.

از استفاده ربات‌های انسان‌نما در خط تولید خودرو تا گره‌گشایی دولت سیزدهم از مشکل اینترنت

واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

جعفر امیرآبادی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، به حساب حقوقی ایشان واریز شد.

به گفته وی با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تأیید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، با کارمزد سالانه چهار درصد پرداخت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جز سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که بر اساس آن تلاش می‌کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آن‌ها کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.