دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست و یکمین رتبه‌بندی جهانی کیو اس در چهارم ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد. در این رتبه‌بندی بیش از ۱۵۰۰ مؤسسه از ۱۰۵ کشور رتبه‌بندی شده‌اند که به لحاظ حضور، ایالات متحده آمریکا، انگلیس و چین به ترتیب بیشترین تعداد مؤسسه را داشته‌اند.

در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۵ برای سیزدهمین سال متوالی، مؤسسه فناوری ماساچوست در رتبه اول قرار گرفته است و امپریا کالج لندن در رتبه دوم و دانشگاه آکسفورد، دانشگاه هاروارد و دانشگاه کمبریچ به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۵ تعداد ۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۳۴۲، تهران با رتبه ۳۶۸، صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۰۳، علم و صنعت ایران با رتبه ۴۳۶ و صنعتی اصفهان با رتبه ۴۸۹ به ترتیب رتبه اول تا پنجم ایران را کسب کرده‌اند، همچنین دانشگاه‌های تبریز با رتبه ۵۵۲، شیراز با رتبه ۶۹۱ تا ۷۰۰، شهید بهشتی با رتبه ۸۵۱ تا ۹۰۰ و فردوسی مشهد با رتبه ۹۵۱ تا ۱۰۰۰ دیگر دانشگاه‌های حاضر در این رتبه‌بندی هستند.

جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی کیو اس

در این رتبه‌بندی ۲۹ کشور اسلامی با ۲۷۰ دانشگاه حضور داشته‌اند. در میان کشورهای اسلامی مالزی با ۳۵، اندونزی ۲۷ و ترکیه با ۲۵ دانشگاه بیشترین حضور را دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.