دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دستگاه‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های هوشمند به بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه مدرن تبدیل شده‌اند و راحتی، دسترسی و طیف وسیعی از محصولات را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده‌اند. ماشین‌های فروش خودکار یا وندینگ‌ها، دستگاه‌هایی هستند که با وارد کردن پول یا کارت بانکی، محصولات یا خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند.

وندینگ‌ها مزایای زیادی دارند از جمله اینکه نیاز به حضور نیروی انسانی را از بین می‌برند و به مشتریان اجازه می‌دهند به کالاها یا خدمات، با سرعت و کارآمدی بیشتری، دسترسی پیدا کنند.

آن‌ها را می‌توان در طیف گسترده‌ای از مکان‌ها، از جمله فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، مراکز خرید و محل کار پیدا کرد. علاوه بر وندینگ‌ها، فروشگاه‌های هوشمند نیز مفهوم فروش خودکار را به سطح بالاتری برده‌اند.

این فضاهای خرده‌فروشی با به‌کارگیری فناوری پیشرفته، سهولت ماشین‌های فروش فناوری‌های دیگری همچون نمایشگرهای تعاملی، رابط‌های صفحه لمسی و سیستم‌های مدیریت موجودی ترکیب می‌کنند.

فروشگاه‌های هوشمند اغلب محصولات متنوع‌تری از جمله تنقلات، نوشیدنی‌ها، میوه، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و حتی اقلام گران قیمت را بفروش می‌رسانند.

وندینگ‌ها و فروشگاه‌های هوشمند در سراسر جهان

بررسی ماشین‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های هوشمند در کشورهای مختلف، بینش‌های ارزشمندی را در مورد اجرا و موفقیت آن‌ها ارائه می‌دهد؛ به‌عنوان مثال، ژاپن به خاطر مجموعه وسیعی از دستگاه‌های فروش خودکار، از غذاهای گرم و محصولات تازه گرفته تا ابزارهای تکنولوژیکی و حتی اقلام لباس، مشهور است.

در ایالات متحده، ماشین‌های فروش خودکار در مدارس، ادارات و مکان‌های عمومی رایج هستند و تنقلات، نوشیدنی‌ها و اقلام راحتی ارائه می‌دهند. کشورهای دیگری همچون آلمان، کره جنوبی و بریتانیا نیز تجربه خوبی در استفاده از ماشین‌های خودکار و فروش قابل توجه با ارائه محصول منحصر به فرد و رویکردهای تجربه مشتری دارند.

عوامل فرهنگی نیز تا حد زیادی بر انواع محصولات و خدمات موجود در دستگاه‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های هوشمند تأثیر می‌گذارد؛ به عنوان مثال، در کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا، دستگاه‌های فروش خودکار اغلب باگت‌های تازه پخته شده یا اسپرسوی داغ می‌فروشند.

در هند، دستگاه‌های فروش خودکار غذاهای آماده ارائه می‌دهند و در چین، دستگاه‌های خودکار فروش خرچنگ زنده یا حتی خودروهای لوکس می‌فروشند؛ این تغییرات فرهنگی نشان می‌دهد که چگونه ماشین‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های هوشمند با ترجیحات و سنت‌های محلی سازگار می‌شوند.

در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان نیز همسو با تکنولوژی روز جهان و با توجه به نیاز شهروندان، با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، طی هفته جاری نخستین دستگاه خودپرداز میوه بسته‌بندی شده را در میدان آزادی جنب ایستگاه مترو با هزینه دو میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد که در پایان این گزارش فیلمی که چند روز قبل از این اقدام منتشر کرده است را خواهید دید.

این خودپرداز به جای پول میوه می‌دهد! + فیلم و عکس

تجربه جدید کسب و کار بستری برای نوآوری در اقتصاد

ماشین‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های هوشمند از زمان پیدایش اولیه‌شان مسیر طولانی را پیموده‌اند. از ماشین‌های سکه‌ای گرفته تا فناوری‌های فروش هوشمند پیشرفته، این سیستم‌های خرده‌فروشی خودکار، نحوه فروش و مصرف محصولات را تغییر داده‌اند.

آن‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند و به ترجیحات مختلف مصرف‌کننده پاسخ می‌دهند و راحتی را در مقیاس جهانی فراهم می‌کنند.

همانطور که به آینده می‌نگریم، ادغام هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجربیات شخصی‌سازی شده، صنعت ماشین‌های فروش خودکار را بیشتر شکل خواهد داد و در حالی که چالش‌ها و مناقشات وجود دارد، پیشرفت‌ها و نوآوری‌های جاری، ظرفیت بالایی برای افزایش تجربیات مشتری، رسیدگی به نگرانی‌های اجتماعی و ایجاد پیشرفت‌های بیشتر در خرده‌فروشی خودکار دارند.

در مجموع می‌توان گفت که انتخاب دستگاه وندینگ برای کسب و کارها شاید سخت باشد، اما بی‌شک تجربه جدیدی خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.