شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش شهریار نیوز، جلسه ای در روز شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور جناب آقای دکتر نیکبخت، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تعاون روستائی کشور، دکتر سلگی مدیرکل تعاون روستائی استان تهران، دکتر محمدی مدیرکل تشکل های مردم نهاد سازمان، ترابی رئیس هیئت مدیره تعاونی انقلاب، محمدی مدیرعامل تعاونی شباهنگ و حکمتی نایب رئیس تعاونی شباهنگ برگزار شد.

در این جلسه شفاف و بی پرده که با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تعاون روستائی کشور جناب دکتر نیکبخت برگزار شد، دفاع جانانه از جایگاه و حقوق سهامداران و قانونی بودن واحدهای اعتباری تعاونی انقلاب و شباهنگ و انتقاد از همراهی مسئولین منفی باف با سیاست‌های غیرقانونی بانک مرکزی صورت گرفت.

در ابتدا به درخوست دکتر نیکبخت، آقای ترابی جلسه را شروع کردند.
آقای ترابی یادآور شدند، “همانگونه که در محضر جناب دکتر ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی عنوان کردم، تعاونی های روستائی ظرفیت و پتانسیلی در سطح کشور برای ایجاد اشتغال بویژه در زمینه کشاورزی، دامداری، پرورش طیور بویژه مرغداری ها و زراعت و پرورش گل و گیاه و مشاغل خانگی است.
متاسفانه با تعطیل کردن تعاونی های روستائی:
۱- مهاجرت بی رویه و دور از منطق از روستاها به شهرها اتفاق افتاد.
۲- کارگاه های کوچکی که با منابع تعاونی ها و مردم اداره می‌شدند تعطیل شدند.
۳- آسیب های اجتماعی که غالبا متاثر از زندگی شهری است نمود پیدا کرد.
۴- بیکاری بهانه ای برای روی آوری به اعتیاد و متارکه و بزه شد”.
آقای ترابی افزود: تعاونی های روستائی ظرفیتهای سازمان تعاون روستائی کشور در حل مشکل معیشتی مردم ایران وفق منویات مقام معظم رهبری است. ما در اجرا و عملیاتی کردن ماده ۵ اساسنامه و تامین مایحتاج سهامداران و کشاورزان منابع دولتی نداریم و منابع مالی ما از صندوق های قرض الحسنه و واحدهای اعتباری برخاسته از ماده های ۷۳، ۷۵، ۷۶ قانون مجلس سال ۱۳۵۰ و بخشنامه های مکرر دولت‌های جمهوری اسلامی تا زمان احمدی‌نژاد است. پشتیبان مالی ما از طریق سهامداران و سپرده گذاران است و ما خواهان حمایت از واحدهای اعتباری تعاونی هایمان هستیم.

سپس آقای قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی شباهنگ بطور مفصل و فنی با استناد به قوانین مربوط به صندوق ها و تفکیک این فعالیت ها با کار بانک مرکزی پرداخت و خواهان حمایت از تعاونی ها و واحدهای اعتباری که با نام صندوق تاسیس شده اند گردید. وی واحدهای اعتباری تعاونی ها را وفق تبصره یک ماده قانونی خارج از حیطه و زیرمجموعه بانک مرکزی توصیف کرد و به حرفهای مهار کننده و منحل کننده واحدهای اعتباری که توسط دکتر محمدی مدیرکل تشکل های مردم نهاد سازمان طرح شد پاسخ مستدل و مستند داد. دکتر محمدی آشفته شد و گفت تعاونی های روستائی شباهنگ و انقلاب مانع از رسیدگی و نظارت حسابرسین اعزامی سازمان شده اند!! بلافاصله آقای ترابی و قاسم محمدی گفتند دروغ محض است. حسابرسین اعزامی سازمان در هریک از تعاونی های مطرح شده حداقل چهار ماه با استقرار در یکی از اتاق ها و با تخصیص سخت افزارها و اطلاعات خواسته شده پذیرایی شدند!! چرا دروغ می گویند!! آقای ترابی عنوان کرد که آقای دکترسلگی شاهدند ما دو تعاونی فعال و قانونمند در استان هستیم.

در پی آن آقای دکترسلگی از شرکت تعاونی روستایی انقلاب و شباهنگ حمایت کرد و اظهار داشت اتفاقا نتیجه حسابرسی اعلام و واخواهی نیز صورت گرفته و این تعاونی ها بسیار فعال هستند و با ما کاملا همکاری داشته اند.

دکتر نیکبخت از مدیر تشکل ها خواست تا توضیح دهند. وقتی دکتر محمدی ابراز داشت که تعاونی ها کار پولی بانکی می کنند و بانک مرکزی مخالف آنهاست و تعداد ۹۸۰ واحد اعتباری تعاونی ها را بسته اند و خواهان ساماندهی هستند، دکتر نیکبخت معاون وزیر حرف او را قطع کرد و گفت: ما خواهان حمایت از تعاونی ها هستیم چکار داریم بانک مرکزی و قوه قضائیه چه نظری دارند. وی اظهار داشت اگر تعاونی ها نباشند ما اینجا چکار داریم؟ حق با ترابی تعاونی انقلاب و محمدی شباهنگ است و به جد از این دو شرکت تعاونی حمایت جامع و قاطع نمود.

آقای دکتر سلگی هم از تعاونی ها و فرمایشات دکتر نیکبخت حمایت کرد که ظاهرا باعث ناراحتی دکتر محمدی شد. قرار شد پس از این، مسئولین سازمان تعاونی روستائی مرکز در امور تعاونی های روستائی انقلاب و شباهنگ دخالت نکنند. آقای ترابی گوشزد کرد که ما باید بیشتر حواسمان جمع باشد چون ممکن است پشت پرده شیطنت صورت گیرد. نباید هیچگونه بهانه دست مخالفین واحدهای اعتباری تعاونی های روستائی داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.