شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی اظهار کرد: از صبح روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در سواحل شمالی انتظار می‌رود.

وی افزود: در این مدت شاهد وزش باد با سرعت حداکثر ۱۰ تا ۱۴ متر بر ثانیه (۲۰ تا ۲۸ نات) برای نزدیک و فراسواحل و رسیدن ارتفاع موج به حداکثر یک تا ۲.۳ متر در نزدیک سواحل و برای فراساحل تا ۲.۸ متر خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در این مدت، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر هشدار صادر شده قرار می‌گیرد.

ضیائیان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از رخداد خسارت، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی، باید مد نظر قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.