شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _شنبه سی‌ویکم شهریور_ در ساعت منتهی به ۱۵:۰۰ صبح با قرار گرفتن بر شاخص ۵۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، سنجش کیفی هوا در ایستگاه خرازی با شاخص ۵۴ سالم (زرد)، رودکی با شاخص ۵۰ پاک (سبز) ثبت شده است.

در همین راستا، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ۱۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۶۰، انقلاب با شاخص ۷۴، دانشگاه صنعتی با شاخص ۵۷، رهنان با شاخص ۶۵، زینبیه با شاخص ۶۴، فیض با شاخص ۶۲، کاوه با شاخص ۷۱، کردآباد با شاخص ۵۷ و ولدان با شاخص ۵۴ در موقعیت سالم (زرد) است.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پارک زمزم با شاخص ۴۹، سپاهان‌شهر با شاخص ۳۵ و میرزاطاهر با شاخص ۴۹ در موقعیت پاک (سبز) است. ایستگاه فرشادی فعال نیست.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های قهجاورستان، زرین‌شهر، مبارکه، سجزی، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، کاشان، است.

لازم است بدانیم که شاخص کیفی هوا در شهرهای سجزی با شاخص ۷۹، قهجاورستان با شاخص ۶۲، مبارکه با شاخص ۷۳، کاشان با شاخص ۹۳، زرین‌شهر با شاخص ۷۵ و شاهین‌شهر با شاخص ۷۰ سالم (زرد) خمینی‌شهر با شاخص ۴۱ و نجف‌آباد با شاخص ۳۹ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، احمدآباد، پروین، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، شهر دولت‌آباد و شهرک صنعتی محمودآباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.