یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، جمعه، بیست‌وهفتم مهر در ورزشگاه شهر قدس میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود و متحمل شکست سنگین سه بر صفر شد.

تیم فوتبال استقلال تهران آخرین‌بار اردیبهشت ۱۳۹۴ با سرمربی‌گری امیر قلعه‌نویی با نتیجه چهار بر یک مغلوب تراکتور تبریز شده بود. باخت آبی‌پوشان مقابل گاندوهای نصف‌جهان سنگین‌ترین شکست خانگی این تیم طی ۱۰ سال اخیر لیگ‌برتر است؛ همین شکست و اوضاع وخیم استقلال موجب شد تماشاگران حاضر در ورزشگاه، پس از گل اول ذوب‌آهن و تا پایان مسابقه علیه مدیران استقلال شعار دهند.

هواداران استقلال سردار احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره و فرشید سمیعی، مدیرعامل تیم‌شان را «دلال» خطاب کردند و خواهان خروجشان از استقلال شدند. استقلال که پس از استعفای جواد نکونام، از سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت استفاده می‌کند، با این شکست سنگین خانگی در رده یازدهم جدول باقی ماند. آن‌ها از هفت مسابقه، سومین باخت خود را متحمل شده‌اند و در تفاضل گل نیز آمار منفی ۳ را به‌جای گذاشته‌اند.

هواداران باشگاه استقلال همه اتفاقات عجیب‌وغریب تیم محبوب خود را از چشم هیئت‌مدیره این باشگاه می‌بینند؛ هیئت‌مدیره‌ای که در رأس آن‌ها احمد شهریاری وجود دارد که با هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان مالک باشگاه استقلال برای سروسامان دادن به وضعیت وخیم تیم فوتبال این باشگاه شعارهای زیادی داده بود، اما تاکنون در انجام این کار ناموفق بوده است.

بحران در باشگاه استقلال بیداد می‌کند

علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شرایط باشگاه استقلال تهران و اتفاقات ماه‌های اخیر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: انتقاد از مدیران باشگاه استقلال زیاد بود که چرا سهراب بختیاری‌زاده را به‌عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال انتخاب کردند؛ در استقلال بزرگان زیادی وجود دارند و سهراب بختیاری‌زاده نیز جزو آن‌هاست. مشکل اینجاست که برخی پیشکسوتان و کارشناسان سهراب بختیاری‌زاده را تحقیر می‌کردند که نتایج خاصی کسب نکرده، اما وی تازه دوران سرمربیگری خود را آغاز کرده است.

اگر بارسلونا و رئال‌مادرید جای استقلال بودند نابود می‌شدند/ بحران در استقلال بی‌داد می‌کند

وی با اشاره به روزهای بحرانی باشگاه استقلال و تغییرات نیمکت این تیم می‌افزاید: باشگاه استقلال به‌دلایل مختلف در بحران است و اگر تا پیش از دربی شرایط حاد بود، هم‌اکنون اوضاع بدتر است. اگر استقلال مقابل پرسپولیس برنده می‌شد، جواد نکونام می‌توانست فصل را به‌عنوان سرمربی استقلال با هر نتیجه‌ای به پایان برساند، اما در حال حاضر بحران در این باشگاه بیداد می‌کند و طولانی‌شدن روند انتخاب سرمربی شرایط را بدتر کرده است.

پیشکسوت باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه همه تقصیرها را نباید گردن هلدینگ خلیج‌فارس و هیئت‌مدیره باشگاه استقلال انداخت، تصریح می‌کند: نباید قضیه را سیاه‌وسفید ببینیم و مدیران باشگاه استقلال را مقصر صددرصدی بدانیم. احمد شهریاری چند هفته قبل عنوان کرد که مدیران قبلی استقلال هزاران میلیارد بدهی بالا آورده‌اند و حساب‌های باشگاه بسته است و زمانی‌که پول نیست همه در باشگاه به‌جان یکدیگر می‌افتند.

هلدینگ خلیج‌فارس و هیئت‌مدیره استقلال مقصر همه اتفاقات نیست

لطیفی با اشاره به بدهی‌های سنگین باشگاه استقلال و بلوکه‌بودن حساب این باشگاه می‌گوید: یکی از دلخوشی‌های هواداران استقلال این بود که باشگاه صاحب پیدا کرده است، اما هلدینگ خلیج‌فارس هم نتوانست اتفاق خاصی را رقم بزند. به گفته احمد شهریاری ۴۵۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه آمده است، اما به‌علت هزار میلیارد تومان بدهی، آن‌ها نمی‌توانند از پول‌های بلوکه‌شده استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: هر مدیری به استقلال می‌آید، بدون حساب‌وکتاب میلیاردها تومان هزینه می‌کند. یا شخص مدیرعامل و اطرافیان وی به فساد کشیده می‌شوند و پول‌هایی به بازیکنان بی‌کیفیت می‌دهند که در نهایت این اقدامات باشگاه را به خاک سیاه می‌نشاند. نمی‌دانم چرا کسی پاسخگو نیست، اما سازمان بازرسی باید در جست‌وجوی افرادی باشد که پول‌ها را به‌باد داده‌اند؛ به عقیده من هلدینگ خلیج‌فارس و احمد شهریاری مقصر حال ناخوش استقلال نیستند.

اگر بارسلونا و رئال‌مادرید جای استقلال بودند نابود می‌شدند/ بحران در استقلال بی‌داد می‌کند

بازیکن سال‌های دور تیم فوتبال استقلال با بیاناین نکته که استقلال هنوز روی پای خود ایستاده و دوام آورده است، اضافه می‌کند: بدون تعارف می‌گویم که هزار میلیارد تومان در باشگاه استقلال دزدیده شده است؛ مقصران آن باید مشخص شوند. بین مدیران اسبق استقلال به‌طور قطع افراد متعهد هم وجود داشته‌اند، اما تر و خشک باهم سوختند. بلاهایی که طی سال‌های اخیر بر سر استقلال آورده‌اند، اگر بر سر بارسلونا و رئال‌مادرید آمده بود، نه‌تنها در اروپا، بلکه در لالیگا هم به دسته‌های پایین‌تر سقوط می‌کردند؛ استقلال با غیرت بازیکنان خود سرپا مانده است.

لطیفی می‌گوید: از روزی که هلدینگ مالکیت باشگاه استقلال را برعهده گرفت و چند بازیکن خارجی را به این تیم اضافه کرد، با حرف‌وحدیث‌های زیادی مواجه شد؛ هرچه تقصیر است گردن احمد شهریاری می‌اندازند، اما آن‌ها فقط باید پاسخگوی اقدامات خودشان باشند.

اگر بارسلونا و رئال‌مادرید جای استقلال بودند نابود می‌شدند/ بحران در استقلال بی‌داد می‌کند

به گزارش ایمنا، تیم فوتبال استقلال تهران روز گذشته با پیتسون موسیمانه، سرمربی ۶۰ ساله اهل آفریقای جنوبی، با عقد قراردادی تا پایان فصل به توافق رسید تا سهراب بختیاری‌زاده پس از حضور روی نیمکت آبی‌ها به‌عنوان سرمربی موقت از این تیم جدا شود؛ باید دید سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران که جانشین جواد نکونام شد می‌تواند آبی‌پوشان پایتخت را از بحران خارج کند یا همچنان شرایط علیه این تیم خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.