دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی از برنامه این وزارتخانه برای واگذاری مسکن به خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس خبر داد و اظهار کرد: یک واحد مسکونی تا یک ماه آینده به خانواده جان‌باختگان حادثه معدن طبس که مشکل مسکن داشتند، واگذار می‌شود.

وی مجموع متوفیان این حادثه را ۵۲ نفر بر شمرد و افزود: از این تعداد ۱۶ نفر اهل خراسان جنوبی بودند که به تمام خانواده‌های متوفیان حادثه معدن طبس در این استان واحد مسکونی با تجهیزات و امکانات کامل اهدا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی این واحدها را از بنیاد مسکن خریداری کرده است و تجهیزات نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: در حادثه تلخ انفجار معدن طبس شاهد جان باختن ۴۹ نفر در محل حادثه بودیم، همچنین ۱۶ نفر مصدوم شده بودند که با مرگ مغزی سه نفر آن‌ها، تعداد متوفیان به ۵۲ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۳ مصدوم باقی‌مانده این حادثه ۱۲ نفر از بیمارستان ترخیص شدند، البته برخی در حال ادامه روند درمان هستند، اما یک نفر هنوز در بیمارستان یزد بستری است و حال مساعدی ندارد.

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: با تصمیمات مجموعه دولت اعم از وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر دیه، کمک‌های بلاعوض و برقراری مستمری خانواده‌های این حادثه، برای تأمین مسکن خانواده جان‌باختگان یک واحد مسکونی نوساز و تمام کار نیز اهدا می‌شود.

قناعت ادامه داد: قرار شد برای خانواده جان‌باخته استان یک واحد مسکونی نوساز با تجهیزات کامل واگذار شود که خرید و ساخت مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تأمین تجهیزات داخلی توسط وزارت صمت انجام می‌شود که در یک برنامه متمرکز در روزهای آینده و با حضور میهمانانی از سطح کشور واحدها به خانواده جان‌باختگان این حادثه اهدا خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.