چهارشنبه, ۲۲ اسفند , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از بهزیستی کشور، سید حسن موسوی چلک با اعلام پیوستن به پویش نه به تصادفات اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه امروزی بهره‌گیری بیشتر از صنایع و تکنولوژی‌ها است که در این میان صنعت خودرو جایگاه ویژه‌ای دارد و در همین زمینه یکی از نگرانی‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده است، آمار بالای تصادفات رانندگی و فوتی‌های ناشی از آن است.

وی افزود: طبق اعلام پزشکی قانونی، در سال گذشته تعداد تلفات حوادث رانندگی با رشد ۲.۸ درصدی به ۲۰ هزار و ۴۵ نفر رسید و در افزایش آمار تصادفات سه عامل نیروی انسانی، جاده‌های ناایمن و کیفیت پایین ایمنی خودروها تأثیرگذار است، به‌رغم اینکه در سال‌های گذشته روند فوتی‌ها از حدود ۲۷ هزار به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده بود، در سال گذشته شاهد افزایش مرگ‌ومیر بودیم که روزانه حدود ۵۵ نفر و هر ساعت دو تا سه نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سه‌پنجم علت اصلی تصادفات نیروی انسانی (عامل رفتاری) است و به‌رغم اقدامات و تلاش‌های ارزنده پلیس در این زمینه، موفق به کاهش چشمگیر فوتی‌ها نشدیم و نتوانستیم برای داشتن جاده‌های ایمن و خودروهای باکیفیت، خواسته‌های خود را عملیاتی کنیم و می‌توان با راه‌اندازی پویش‌های مختلف از جمله پویش نه به تصادف، هشدارها را به عامل انسانی داد، چراکه معتقدیم پیامدهای فوتی‌ها در قالب زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی‌سرپرست و معلولیت‌های ناشی از تصادفات منجر به بزرگ‌تر شدن سازمان‌های اجتماعی ایران برای ارائه خدمات می‌شود که بار مالی زیادی را بر دوش دولت می‌گذارد و نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع توسعه کشور را از چرخه فعالیت خارج می‌کند.

موسوی چلک با بیان اینکه آسیب‌پذیری کودکان، نوجوانان و جوانان که آینده‌سازان کشور هستند برای ما بسیار گران خواهد بود، گفت: نمی‌توانیم بنشینیم و بعد از تصادفات به فکر ارائه خدمت به بازماندگان این حوادث باشیم و با این باور که پیشگیری بهتر از درمان است، برای نوروز سال ۱۴۰۴ با این پویش همراه می‌شویم، بدون شک در چنین شرایطی علاوه بر تدوین ضوابط و مقررات قانونی باید نسبت به اخلاق حرفه‌ای در رانندگی هم توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی باید به بایدها و نبایدهای اخلاقی که جنبه قانونی هم ندارند، توجه شود و رعایت قوانین و مقررات و اصول اخلاق در رانندگی به عنوان اصول اخلاق حرفه‌ای در رانندگی قلمداد می‌شوند؛ در واقع وجدان اخلاقی مردم می‌تواند مهم‌ترین مؤلفه در توجه به این قوانین، مقررات و اصول اخلاق باشد که می‌تواند در ارتقای کیفی رانندگی و کاهش تصادفات و پیام‌های منفی ناشی از آن کمک شایانی کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.