شهریار نیوز:
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری در جلسه کمیسیون عالی گراف حملونقل ریلی با اشاره به هدفگذاری راهآهن برای حمل ریلی ۵۴ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: دستیابی به این هدفگذاری نیازمند هماهنگی میان همه بخشهای راهآهن به ویژه معاونتها و مدیران میانی است.
وی، با اشاره به آماده به کار بودن بیش از ۵۷۰ لکوموتیو باری در ابتدای سال جاری، دستیابی به هدف ۵۴ میلیون تنی در سال جاری را عملیاتی دانست و افزود: رقم اعلامشده بهطور کامل عملیاتی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ملاک عملکرد مدیران مناطق و ستاد، تحقق حمل بار برنامهای در شبکه ریلی کشور است که با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده بهکار در شبکه ریلی کشور، هیچ عذری درباره کاهش احتمالی آمار حمل پذیرفته نخواهد بود.
لزوم رکوردشکنی در حمل بار ریلی بینالمللی
ذاکری با تقدیر از عملکرد راهآهن خراسان به دلیل رشد قابل توجه حمل بار بینالمللی در بازه زمانی یکساله گفت: اهمیت دو منطقه خراسان و هرمزگان بهدلیل نقشآفرینی در حمل بار بینالمللی بسیار بالا بوده و رشد حمل بار ریلی در این دو منطقه نقش پررنگی در دستیابی به برنامه هدفگذاری شده حمل ۸ میلیون تن بار بینالمللی ترانزیتی ایفا میکند.
مدیرعامل راهآهن با اشاره به محور بودن حمل بار در شبکه ریلی ایران و اهمیت همکاری با شرکتهای فورواردری برای افزایش حجم حمل بار در بخشهای داخلی و بینالمللی، خواستار فعال شدن مدیران کل راهآهن در زمینه جذب بار و کمک به شرکتهای مذکور شد.
افزایش قطارهای پرسرعت مسیر تهران-مشهد از ابتدای تابستان
وی بر اساس بررسیهای انجام شده و با اشاره به اهمیت قطار تهران-مشهد بهعنوان نماد قطارهای مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران، زمان اجرای طرح افزایش تعداد قطارهای با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در این خط را از ابتدای تابستان اعلام کرد.
ذاکری در جریان بررسی آمار توقفهای ایستگاهی قطارها، خواستار بررسی دقیق دلایل توقف مازاد بر استاندارد قطارها در ایستگاههای راهآهن شد.
مدیرعامل راهآهن در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از تعویض سوزنهای قدیمی با سوزنهای بتنی جدید، بر لزوم افزایش سرعت قطارهای مسافری تهران-مشهد به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تاکید کرد و خواستار کاهش زمان سیر این قطار به ۶ تا ۸ ساعت شد.
ثبت دیدگاه