پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: قصه بازتاب فرهنگ و تمدن هر ملت و نشان دهنده ماهیت هر کشور و داشته های آن است و این مهمترین کاربرد قصه به حساب می آید.

«علی اکبر عزیزی» امروز یکشنبه ۲۵ دیماه در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی که صبح امروز در محل سالن همایش های هلال احمر استان یزد برگزار شد، این جشنواره را گامی موثر و مهم در مسیر گسترش این شیوه از آموزه های غنی دینی، انقلابی و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: قصه بازتاب فرهنگ و تمدن هر ملت و نشان دهنده ماهیت هر کشور و داشته های آن است و این مهمترین کاربرد قصه به حساب می آید.

وی افزود: حرکت دهندگی و ایجاد انگیزه در فرزندان و نسل آینده، در زمینه باورهای دینی و انقلابی یکی دیگر از این کاربردهاست. همچنین قصه به واسطه زبان مشترک می تواند پل ارتباطی میان فرهنگ های متفاوت باشد و نقش انسجام بخشی را در بین اقوام مختلف ایرانی ایفا نماید.

معاون استاندار یزد در ادامه گفت: با توجه به اینکه مخاطبان اصلی قصه ها کودکان و نوجوانانی هستند که میتوانند به خوبی تحت تاثیر آن ها قرار گیرند لذا از این منظر برگزاری این جشنواره یک فرصت ارزشمند برای استان یزد بوده و مسئولان برگزاری تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه را برای کودکان و نوجوانان این خطه کویری رقم زده و ره آورد خوبی را نصیب این دیار نمایند.

عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: با برگزاری این جشنواره ارزشمند و با بهره مندی از زبان قصه، بتوان ارزشهای والای فرهنگی، دینی و انقلابی  را به نسل آینده منتقل نمود.

به گزارش ایسنا، بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ ۱۴۰۱ به مدت پنج روز به میزبانی یزد در دو بخش پادکست و قصه های ۹۰ ثانیه ای و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی ها و غم ها و ایثار و از خودگذشتگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.