یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



محققان مؤسسه «سینتف» (SINTEF) نروژ اخیرا اظهار کردند که قصد دارند روند تولید خودرو را ارزان‌تر، پایدارتر و سریع‌تر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او،  محققان نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری نروژی «سینتف» (SINTEF) در مطالعه اخیرشان دریافتند که استفاده از آلومینیوم در قطعات سیستم تعلیق خودرو می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان، انرژی و هزینه‌ها شود. با این وجود، این قطعات باید از طریق ریخته‌گری ساخته شوند و نه بولت‌های پرسی (pressed bolts). این کشف می‌تواند یک مرحله کامل فرآیند را از خطوط تولید قطعات خودرو حذف کند.

«سینتف» (SINTEF) یک نهاد پژوهشی فعال در زمینه دانش و فناوری است. این نهاد در سال ۱۹۵۰ میلادی، در ارتباط با دانشگاه فنی نروژ پایه‌گذاری شد و مقر اصلی آن در شهر تروندهایم، در کشور نروژ واقع شده‌است. زمینه فعالیت سینتف، تحقیقات علمی و فنی است. هدف این نهاد، پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه علم و فناوری نروژ و گسترش همکاری بین این دانشگاه و مؤسسات اقتصادی و صنعتی نروژ و دیگر محیط‌های پژوهشی و دانشگاهی است.

آلومینیوم در کاهش وزن خودرو بسیار مهم است و بنابراین اکنون به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می‌کند. یک ماشین مدرن حاوی مقادیر زیادی آلومینیوم است و استفاده از این فلز در طول سال‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین استفاده بهینه از مواد بسیار مهم است. این فرآیند ریخته‌گری با فشار کم (LPC) نامیده می‌شود.

هدف پروژه HyForge این است که نشان دهد استفاده از مواد ریخته‌گری روشی امیدوارکننده برای تولید قطعات سیستم تعلیق خودرو در آینده است. «سینتف» با دو شرکت Hydro و Raufoss Technology در این پروژه مشارکت دارد. Raufoss سالهاست که با تمرکز بر قطعات آلومینیومی، قطعاتی را برای برندهای معروف خودرو تولید می کند.

انتهای پیام



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.