شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

اهالی تبریز و سایر شهرهای آذربایجان شرقی امروز پنجشنبه با حضور حماسی خود در مراسم تشییع آیت الله آل هاشم ضمن قدردانی از خدمات امام جمعه محبوب تبریز، بار دیگر با خط ولایت و شهادت تجدید بیعت کردند و سید شهید را که پدر معنوی مردم لقب داشت و تلاش می کرد در حد توان به مردم خدمت رسانی کند، تا خانه ابدی اش مشایعت کردند.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور ، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز از ساعت ۹.۳۰ دقیقه امروز از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار شد و سپس برای تدفین به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز انتقال یافت.

پیکر مطهر آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز پس از برگزاری مراسم تشییع به وادی رحمت این شهر انتقال یافت و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

شهید آیت الله آل هاشم که منتخب مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان بود منتخب خداوند نیز شد و در سی اردیبهشت ماه سالجاری و در ۶۲ سالگی به آرزوی دیرینه اش که شهادت در راه خدا و مردم بود رسید و نامش به عنوان سومین امام جمعه شهید تبریز در یادها جاودانه شد.

وی دهم خردادماه ۱۳۹۶ و با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ایشان در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد و از همان ابتدا با منش و رفتاری که داشت با رویکردی جدید وارد میدان شد و در لحظه لحظه این سال های مسئولیت در کنار مردم و مشکلات آنان قرار داشت.

شهید آل هاشم در نخستین اقدام پس از آنکه در تبریز حضور یافت برای اینکه فاصله ها با مردم را از بین ببرد از نماز جمعه شروع کرد و نرده های بین مردم و مسئولان را برداشت ؛ شاید در ابتدا همگان این حرکت را نمادین تلقی کردند اما بعدها با اقدامات و رفتاری های این سید بزرگوار، متوجه شدند که ایشان واقعا برای از بین برداشتن فاصله ایجاد شده بین مردم و مسئولان همت دارند و هیچ شک و عبایی در این زمینه ندارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.