شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش شهریار نیوز، تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان شهریار بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با حضور دکتر محمد خراسانی زاده مدیر کل و عبدالرضا علی پناه معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، نادر نیک خواه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار و فعالان عرصه رسانه و مطبوعات در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار برگزار شد.

در ابتدای مراسم، فعالان رسانه مشکلات و موانع، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در فضایی صمیمی به سمع مدیران رساندند و مدیران محترم نیز قول رسیدگی و پیگیری دادند.

علی پناه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم الحرام، از تلاش های گسترده و اثرگذار اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت امیدواریم بتوانیم با رفع موانع کاری شما، شرایط را برای انجام بهترامور مهیا نماییم.

سپس دکتر خراسانی­ زاده، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: همزمانی روز عاشورا با روز خبرنگار قابل تامل است و یادآور رسالت زینب ­وار خبرنگاران در جامعه است؛  پس می بایست به امور محوله در زمینه خبررسانی دقت بیشتری کرد.

وی با اشاره به سختی ارزیابی خروجی های فرهنگی، مشاهده تاثیر نتایج فعالیت در حوزه خبر را نیازمند به زمان دانستند و از ایستادگی خبرنگاران و تحمل سختی­های خبررسانی از فعالان رسانه ای تقدیر نمودند. ایشان صراحت و صداقت گفتار در راستای نقد صحیح مسئولان توسط  خبرنگاران را از مؤلفه­ های امر به معروف و نهی از منکر دانسته و با اشاره به پرتاب ماهواره خیام و جای خالی خبرهای خوب، تغییر ذائقه مردم را رسالت این عزیزان دانستند.

وی همچنین بیان‌کرد: امروز بایستی در کنار دیدن و تذکر ایرادها، بایستی معروف‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها را اشاعه داد و امروز مردم دوست دارند در کنار خبرهای ناگوار، خبرهای خوب را نیز بشنوند و بایستی ذائقه امروز خبرخوانی شهروندان بررسی و آسیب‌شناسی شود.

ادامه اظهار نمودند: تربیت نسل آینده و تغییر سبک زندگی آنها، امروز در رسانه ها شکل می گیرد و مسئولیت رسانه ها تنها تولید خبر نیست بلکه تولید فرهنگ و تربیت نسل آینده است و امید که تربیت کنندگان شایسته ای باشیم.

وی همچنین با نوید بررسی مسائل و نیازهای فعالان عرصه خبر با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تلاش می کنیم تا بخش کثیری از نیازها و مشکلات صنفی خبرنگاران حل شود تا بهتر بتوان کار خبری در استان انجام داد. همچنین پیگیری اعطای وام های اشتغال آفرینی، تسهیل عضویت در صندوق اعتباری هنر و اصلاح همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری ها در حوزه تبلیغات از اهم فعالیت های دوره جدید مدیریت اداره کل است. از طرفی تمرکز زدایی بسیاری از فعالیت ها در حوزه فرهنگی و هنری که سرآمد آنها عهدواره سراسری چله مهدویت بود نیز از اقدامات بسیار خوبی است که اتفاق افتاد.

ایشان در ادامه افزودند: اولویت ما ایجاد فضای تعامل هرچه بیشتر با عزیزانی است که دارای مجوز هستند. همچنین حوزه های مهمی چون پاسداشت زبان فارسی نیازمند حمایت اصحاب  فرهنگ و رسانه می باشد تا چنانچه تخلفی در نام گذاری اصناف، درج کلمات بیگانه در تابلوهای تبلیغاتی و یا در متون نگارشی دیدند در سامانه ثبت تخلفات سردرب اصناف درج نموده و از این طریق در پاسداست زبان فارسی کمک کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

وی ادامه داد: شهریار امروز برای ارشاد حتی یک مجتمع فرهنگی ندارد و این یکی از چالش‌های جدی بوده و امکان ساخت مجموعه جدید نیز فعلا به دلیل وجود پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار فراهم نست و راهکار فعلی، کمک‌گیری از مجموعه‌های دیگر است و زیرساخت‌های فرهنگی برای ترویج آموزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در فضاهای عام‌تر مانند مدارس، فرهنگسراها، نگارخانه‌ها، مساجد، حسینه‌ها و … مستقر شود.

در انتها با اهداء لوح سپاس و هدیه، از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در شهرستان شهریار  تجلیل بعمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.