شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بیستمین دوره آموزشی – تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۵۰۰ دانشجو و با سخنرانی مسئولان کشوری و لشکری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

امیرحسین پناهی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت: این دوره از ۲۱ تا ۲۷ اسفند سال جاری با شعار “تحول دانشجو، تحول جامعه حکمرانی عالمانه و عادلانه” برگزار خواهد شد.

وی گفت: در کنار دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حکمرانی، دو حلقه مفقوده اصلی وجود دارد. نکته اول عدم تحقق عدالت است که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشتند. نکته دیگر این است که نگاه راهبردی و تمدن ساز را در حکمرانی ندیده‌ایم.

 

 

این فعال دانشجویی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که اگر دنبال تحقق حکمرانی عادلانه و عالمانه هستیم، نخست باید در جامعه اصلاح رخ دهد و تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی‌شود. دانشجویان مهمترین عنصر تحول خواهی هستند. براین اساس محتوای آموزشی این دوره را انتخاب کرده ایم.

پناهی خاطرنشان کرد: از مسئولان دولت سیزدهم، اعضای هیات رییسه مجلس، رئیس و معاونان قوه قضاییه برای حضور در این دوره از همایش جهاد اکبر دعوت شده‌است که حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، احمد وحیدی وزیر کشور، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباسعلی کدخدایی از شورای نگهبان، ذبیح‌الله خداییان از قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی فرماندهان ارتش و سپاه در این دوره قطعی شده است.

وی گفت: بنا داریم جلسات را به صورت چالشی برگزار کنیم تا جلسات جنس مطالبه گری داشته باشد. در این دوره از همایش جهاد اکبر، کارگاه‌هایی با موضوع «تحول دانشجو» برگزار می‌شود و در پایان دوره هم از اعضای شرکت کننده آزمون گرفته می‌شود.

 

 

مهدی دشتبانی دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم در ادامه این نشست اظهار کرد: این دوره با حضور بیش از ۵۰۰ دانشجو به صورت حضوری برگزار می‌شود و مهمترین چالش ما برای برگزاری این دوره، احیای فعالیت تشکیلاتی و جهادی دانشجویی است.

وی افزود: در این دوره کلاس‌ها و جلسات مختلفی با محتوای آموزشی و تشکیلاتی و همچنین جلسات چالشی با حضور مسئولان مختلف کشور برگزار می‌شود محور اصلی دوره تبیین شعار این دوره، “تحول دانشجو تحول جامعه، حکمرانی عالمانه و عادلانه” است.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.