شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/قزوین مدیر موسسه فرهنگی سیمرغ سخن در قزوین گفت: جشنواره سیمرغ سخن فرصتی مناسب برای کسب تجربه و همچنین استعدادیابی مجریان و سخنوران کودک و نوجوان است که به میزبانی شهر قزوین برگزار می‌شود.

زهرا گروه‌ای‌ها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دومین جشنواره سیمرغ سخن در قزوین با همت و مشارکت برخی دستگاه‌های فرهنگی استان ازجمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی، حوزه هنری، شهرداری قزوین و همچنین شورای اسلامی شهر قزوین و برخی انجمن‌های هنری برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این جشنواره در قالب ۵ بخش است، افزود: مجری‌گری و قصه‌گویی، مجری‌گری حرفه‌ای، بخش آزاد نظیر حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و سخنوری، استندآپ‌کمدی و همچنین نمایش تک پرسوناژ، دوبله هم‌زمان، گزارشگری زنده از بخش‌های این جشنواره در دومین دوره برگزاری خود است.

مدیر موسسه فرهنگی سیمرغ سخن عنوان کرد: این جشنواره برای سه گروه سنی پنج‌ تا هفت سال، هشت‌ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال خواهد بود.

وی عنوان کرد: بزرگداشت مفاخر ادبیات ایران‌زمین، مقررات ملی ساختمان، میراث فرهنگی و گردشگری، پرویز حقوق شهروندی و ترافیک، رویدادهای اجتماعی و مناسبت‌های ملی آیینی و مذهبی کشور از محورهای اصلی این جشنواره است.

گروه‌ای‌ها بیان کرد: این جشنواره در ۲ مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن به‌صورت آنلاین است و واجدین شرایط از تمام استان‌های کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. مرحله دوم این جشنواره که اختتامیه است، به مناسبت روز ادبیات ملی کودک و نوجوان در تیرماه سال آینده با معرفی نفرات برگزیده این جشنواره برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ فرصت دارند تا آثار منتخب خود را به شماره ۰۹۰۰۱۶۰۵۰۴۰ در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال کنند.

وی گفت: اختتامیه اولین جشنواره سیمرغ سخن در قزوین نیز در تیرماه سال جاری بوده است که با معرفی کودکان و نوجوانان برتر در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد و امیدواریم در این دوره از جشنواره به معرفی دیگر استعدادهای درخشان بپردازیم.

مدیر موسسه فرهنگی سیمرغ سخن بیان کرد: در مرحله دوم اولین جشنواره سیمرغ سخن، بالغ‌بر ۸۳ شرکت‌کننده به رقابت با یکدیگر پرداختند و امیدوارم این جشنواره در دومین دوره خود نیز مورد استقبال قرار گیرد. علی فروتن، مهدی آقابیگی، زینب پورابراهیم و بنده از داوران این جشنواره هستند.

 انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.