شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه ۲۶ مرداد با حضور در تالار وحدت به تماشای اپرای عاشورا نشست و سپس بر اجرای این اثر فاخر در شهرهای مختلف تاکید کرد.

اسماعیلی گفت: پروژه بزرگی چون «اپرای عاشورا» به لحاظ ساختار باید در مجموعه‌های هم‌سطح تالار وحدت روی صحنه برود و خوشبختانه امروز تالارهای بزرگ و پیشرفته‌‌ای در شهرهای مختلف کشور آماده بهره‌برداری است که از ظرفیت میزبانی اجرای اپرای عاشورا برخوردار هستند.

وی همچنین در خصوص استقبال مخاطبان از آثاری چون اپرای عاشورا عنوان کرد: هیچ زبانی رساتر از زبان هنر برای انتقال مفاهیم وجود ندارد و بر همین اساس باید در امر تقویت و توسعه آثار فاخر هنری اهتمام داشته باشیم.

اپرای «عاشورا» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور با طراحی جدید از شب ۱۹ مردادماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته است.

این نمایش روایتی از کربلا را پیش روی تماشاگر به اجرا می‌گذارد و بهزاد عبدی آهنگساز و محمد معتمدی، مصطفی محمودی و محمدرضا صادقی خوانندگان اپرای «عاشورا» هستند.

 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.