شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید کولاک و برف و بوران در سواحل شرقی آمریکا که با وزش بادهای سنگین همراه است، دست‌کم پنج ایالت آمریکا در وضعیت فوق‌العاده فرو رفتند و بیش از ۶ هزار پرواز نیز لغو شد.

وبگاه «بوستون ۲۵» با انتشار این خبر گزارش کرد، طوفان سهمگین و برف و بوران در کرانه شرقی آمریکا بیش از ۵۶۰۰ پرواز ایالات متحده را که قرار بود بین جمعه و یکشنبه انجام شود متوقف کرد و تنها در یک روز گذشته (شنبه) نزدیک به ۴۸۰۰ پرواز لغو شد.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، طوفان  مذکور، از سهمگین‌ترین طوفان‌های زمستانی است که در چهار سال گذشته، شرق آمریکا را درنوردیده است و ترکیبی از بارش برف وتندباد است که از سوی اقیانوس اطلس به سواحل ایالاتی چون نیویورک و ماساچوست آمده است.

 

طبق این گزارش، شدت طوفان به اندازه‌ای بوده است که دست‌کم پنج ایالت آمریکا با وضعیت فوق‌العاده مواجه شده است و برق دهها هزار خانه نیز در سواحل شرقی آمریکا قطع شده است.

بنا بر گزارش، طبق گزارش وب‌سایت ردیابی پرواز (FlightAware)، لغو پروازها در داخل یا خارج از ایالات متحده تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت شرقی روز گذشته (شنبه) مجموعاً ۳۵۶۲ پرواز بوده است و این در حالی که ۱۱۲۵ پرواز دیگر به دلیل شرایط نامناسب جوی به تعویق افتاد.

روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش کرد که کارشناسان هواشناسی آمریکا انتظار دارند که اواخر هفته، طوفان سهمگین به سمت شمال پیش رود و احتمال وقوع سیل وجود دارد.

 

بی بی سی نیز در این خصوص گزارش کرد که کارشناسان هواشناسان اعلام کرده‌اند که سرمای شدید امروز (یکشنبه ۳۰ ژانویه) هم اکثر مناطق شمال‌ شرقی آمریکا را فرا خواهد گرفت و به ساکنان این مناطق توصیه شده که حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند و از سفر بپرهیزند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نیویورک و ماساچوست بیش از ۶۰ سانتیمتر برف باریده است و ۹۵ هزار خانه در سرمای زیر صفر با قطعی برق مواجه شده‌اند و همچنین شدت سرما در شرق آمریکا در حدی است که برخی کارشناسان می‌گویند احتمال می‌رود پدیده سقوط ایگواناها را رقم بزند که در آن ایگواناها که از تیره مارکولک‌ها و موجوداتی خونسرد هستند بر اثر سرمای بیش از حد فلج می‌شوند و از روی درخت‌ها به زمین سقوط می‌کنند.

چند ماه پیش نیز، رسانه‌های محلی گزارش کردند که طوفان و گردبادهای اخیر ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله کنتاکی، تنسی، ایلینوی و آرکانزاس را در نوردردید و به قطع برق بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایالت‌های تنسی و کنتاکی منجر شد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.