شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نشست شورای کشاورزی و میز خدمت در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر اقبالیه شامگاه -سه‌شنبه هشتم خرداد- برگزار شد. در این نشسا محمد سین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، منصور ستوده مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان، امام جمعه شهر اقبالیه، بخشدار مرکزی قزوین، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران هر دو دستگاه و کشاورزان پیشرو شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین حضور داشتند.

در ابتدای این نشست کشاورزان منطقه مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که تداوم تخصیص آب شبکه، کاهش ساعت خاموشی چاه‌های آب کشاورزی، کاهش هزینه آب بهای پساب محمودآباد و تأمین اعتبار برای ادامه طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی، صدور کارت شناسایی برای دامداران سنتی، جلو گیری از فعالیت غیر کشاورزی در واحدهای دارای پروانه کشاورزی، تأمین کود کشاورزی، اجرای طرح فاضلاب شهر اقبالیه از جمله مهمترین موضوعات و درخواست مطرح شده در نشست شورای کشاورزی شهر اقبالیه توسط مسؤولان و کشاورزان این شهر بود.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست با اشاره به لزوم ارتباط نزدیک و چهره به چهره با کشاورزان برای حل مسائل و مشکلات آنان بر تشکیل منظم شورای کشاورزی شهر اقبالیه به ریاست بخشدار تاکید و اظهار کرد: وضع منابع آب‌های زیرزمینی دشت قزوین مناسب نیست و برای حل این مشکل چاره‌ای جز مدیریت درست منابع آبی نداریم.

وی با اشاره به مشارکت جهاد کشاورزی در انتقال پساب شهر محمودآباد به اراضی کشاورزی اقبالیه بر مشارکت مجدد این سازمان در تکمیل طرح مورد نظر تاکید کرد.

همچنین منصور ستوده، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هم در این نشست بر رایزنی برای افزایش دبی آب شبکه، کاهش هزینه پساب شهر محمودآباد نمونه، کاهش ساعات قطع برق چاه‌های کشاورزی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

امام جمعه اقبالیه و بخشدار مرکزی قزوین هم در ادامه این نشست با اشاره به لزوم حل مشکل کشاورزان بر هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط در جهت حل مشکلات کشاورزی شهر اقبالیه تاکید کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.