شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از تقویت سامانه بارشی که جو استان را تحت تاثیر قرار داده خبر داد و گفت: اگر تغییری در این سامانه ایجاد نشود، پیک بارش‌ها را امشب خواهیم داشت.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سامانه ناپایداری که از بامداد امروز(۲۴ دی) جو استان را تحت تاثیر قرار داده، افزود: ابتدا پیش‌بینی شده بود که این سامانه بارش چندانی برای استان به همراه نداشته باشد، اما بررسی آخرین نقشه‌ها حاکی از تقویت این سامانه ناپایدار است و در همین راستا نیز هشدار “نارنجی” از سوی هواشناسی صادر شد.

وی از ادامه بارش‌ها تا فردا (یکشنبه، ۲۵ دی) خبر داد و عنوان کرد: احتمال تداوم ناپایداری تا روز دوشنبه و وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه بارش ناشی از این سامانه در اغلب نواحی استان به صورت برف است، پیش بینی کرد بارش اصلی طی ساعاتی از امشب تا فردا رخ دهد و در برخی از نقاط شاهد بارش نسبتا سنگین برف باشیم.

زورآوند یادآور شد: بارش‌ها در نواحی غربی و جنوبی استان و در مناطقی از جمله تازه آباد، کرند، گواور، اسلام آبادغرب و … نمود بیشتری دارد، اما در مناطق مرزی مانند گیلانغرب و سرپل ذهاب عمدتا به صورت باران خود را نشان می‌دهد و اگر بارش برفی هم رخ دهد چندان روی زمین ماندگار نیست.

وی ابراز امیدواری کرد، میانگین بارش این سامانه ناپایدار برای استان بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر باشد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از افت قابل توجه حداقل دما با عبور این سامانه ناپایدار از جو استان خبر داد و افزود: احتمال افت چهار تا پنج درجه‌ای حداقل دمای هوا طی روزهای آتی وجود دارد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.